مدیر شبکه بهداشت و درمان میناب گفت: با توجه به لزوم اسکان اضطراری اهالی روستاهای تمبک ، مازغ بالا و مازغ پائین ۳ روستای سیل زده در میناب، تیم های واکنش سریع و ارزیاب بهداشتی به منطقه اعزام و شناسایی محل اسکان اضطراری به لحاظ شرایط زیستی با همکاری دهیاریها ، سپاه و بسیج و هلال احمر انجام گردید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، غلام رحیمی گفت : با توجه به حجم شدید بارندگی و سر ریز شدن مخزن سد بتونی استقلال میناب احتمال جاری شدن سیل در روستاهای پایین دست وجود داشت که طبق دستور اکید مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب  تخلیه فوری و کامل  این روستاها  انجام گردید.

کارشناس و مسئول سلامت محیط کار شبکه بهداشت و درمان میناب در این خصوص گفت: بلافاصله اقلام لازم  بهداشتی با همکاری واحد بیماریهای شبکه بهداشت به مراکز بهداشتی  کمپ های اسکان  روستاهای حکمی و دهو که از قبل در نظر گرفته شد ارسال شدند.

روح الله اکبر پور افزود: واحد بیماریها با بررسی از نمونه گیری منابع آب آشامیدنی و کلرزنی نسبت به سالم بودن آب اقدام نمودند که خوشبختانه با همکاری بسیج مقدار آب معدنی مصرفی در اختیار اهالی قرار گرفت.

اکبر پور با بیان اینکه : غذا های اهالی روستاها در زمینه پخت ،توزیع و بسته بندی و مکان با تایید واحد سلامت محیط کار شبکه بهداشت انجام و مکان ،مورد بررسی قرار گرفت که هیچ مشکلی نداشت .

همچنین به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، آموزش و توصیه های لازم انجام شده است.

انتهای پیام