مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت:با پایان یافتن طرح تسهیل سفرهای دریایی در غرب استان هرمزگان طی ۱۹ روز تلاش شبانه روزی نوروزبانان بیش از ۲۴۰ هزار نفر سفر و جابجایی ۳۹ هزار دستگاه خودرو در مسیرهای دریایی سه گانه غرب هرمزگان با ایمنی کامل و بدون سانحه به ثبت رسید .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، قاسم عسکری نسب در تشریح اقدامات طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ در بنادر غرب این استان اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان پانزدهمین روز از فروردین سال ۱۴۰۱، در مجموع ۲۴۰ هزار و ۷۰۰ نفر سفر مسافر و گردشگر از بنادر آفتاب و چارک در غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش و بالعکس انجام شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۹۰۴ درصد افزایش داشته است.

عسکری نسب ادامه داد: علاوه بر این، عملیات جابجایی ۳۸ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودرو نیز در این مسیرهای دریایی به انجام رسیده است که نشان از رشد یک هزار و ۷۱۱ درصدی می باشد.

وی تصریح کرد: از ۲۵ پارسال تا ۱۵ فروردین سال جاری، بیش از ۲۹ فروند شناور مسافری و لندینگ کرافت با ظرفیت یکهزار و ۵۳۴  هزار صندلی و امکان حمل ۷۶۰ دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت به میهمانان نوروزی در مسیرهای سه گانه بندر چارک و بندرآفتاب به جزیره کیش و بلعکس مشغول بودند .

عسکری نسب افزود: طی این مدت با ایجاد زیرساخت های مناسب و به کارگیری شناورهای ایمن و استاندارد مسافری در طول اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی، ۱۲ هزار سفر دریایی بدون حادثه در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان انجام شد.

وی، موفقیت حاصله از این دوره از سفرهای دریایی بدون هیچ حادثه و سانحه دریایی را مرهون تلاش شبانه روزی متولیان حمل و نقل دریایی و متصدیان امر در بنادر و دریانوردی و نظارت مستمر بر وضعیت ایمنی و سرویس دهی شناورها در منطقه غرب هرمزگان دانست .

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، روز پنجم فروردین را به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی در بنادر مسافری غرب استان هرمزگان اعلام کرد و بیان داشت: طی این روز، در مجموع ۲۸ هزارو ۴۰۱ نفر سفر در یک شبانه روز انجام شد.

عسکری نسب همچنین گفت: نمودارهای آماری بیشترین حجم جابجایی خودرو را پنج فروردین با رقمی بالغ بر ۸ هزار و ۶۸۰ دستگاه خودرو نشان می دهند.

گفتنی است، طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی در این استان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ‏ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت؛ دوره ای ۱۹ ‏روزه که هیچ حادثه ای در این مدت اتفاق نیفتاد و مسافران دریایی سفری ‏ایمن و آرام را در آغازین روزهای بهاری سال ۱۴۰۱ تجربه کردند.

انتهای پیام