مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: پانزدهمین طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 در بنادر غرب این استان با ثبت بیش از 171 هزار نفر سفر دریایی بدون سانحه پایان یافت. 

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مرتضی سالاری  با قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲، عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی نوروزبانان دریایی غرب استان ۱۷۱ هزار و ۷۴۷ نفر سفر (مسافر و گردشگر) به مقصد جزیره کیش و بالعکس در ایمنی کامل رفت و آمد کردند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح سفرهای دریایی نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان ۱۵ فروردین سال جاری، همچنین ۴۰ هزار دستگاه خودرو در بنادر مسافری غرب استان هرمزگان بدون سانحه دریایی جابجا شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طی این مدت ۲۱ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۹۰۲ دستگاه خودرو و ۱۰ فروند شناور مسافری نیز با ظرفیت یک هزار و ۲۶۵ صندلی به صورت شبانه‌روزی خدمات رسانی به میهمانان نوروزی را از دو مبداء بندر چارک و بندرآفتاب به مقصد جزیره کیش عهده‌دار بودند.

سالاری در ادامه روز چهارم فروردین را به عنوان پرترافیک و شلوغ‌ترین روز تعطیلات نوروزی در بنادر مسافری غرب استان هرمزگان نام برد که طی این روز، در مجموع ۲۸ هزار و ۷۳۱ نفر سفر در یک شبانه روز جابجا شدند.

به گفته وی، بیش‌ترین حجم جابجایی خودرو نیز در روز چهارم فروردین با رقمی بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۳۷ دستگاه خودرو ثبت شد.

گفتنی است، طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ در استان هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ‏ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت که طی این دوره هیچ حادثه و سانحه‌ای در این مدت رخ نداد و مسافران دریایی سفری ‏ایمن و آرام در آغازین روزهای بهاری سال جاری را تجربه کردند.‏

انتهای خبر /