معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رکورد بارگیری 81 هزار تن سنگ آهن صادراتی برای نخستین بار در بندر شهید رجایی خبرداد. 

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  منصور خرمشکوه  با اشاره به بارگیری۸۱ هزار تن سنگ آهن صادراتی یک فروند شناور در اسکله ۳۲ بندر شهید رجایی عنوان کرد: پیش از این یکصد هزار تن سنگ آهن در این بندر تخلیه شده است اما صادرات این میزان بارگیری سنگ آهن صادراتی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

خرمشکوه ادامه داد: این کشتی که از ۲۳ اسفندماه در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است، کمتر از یک هفته از بندر شهید رجایی خارج می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود تعداد کشتی‌های حامل کالای اساسی در لنگرگاه بندرعباس را ۵ فروند کشتی شامل گندم و جو با مجموع تناژ ۳۲۶ هزار و ۲۷۹ تن اعلام کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، ادامه داد : هم اکنون ۴ فروند کشتی گندم در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند که یک فروند آن گندم با ظرفیت ۷۴هزار و ۲۹۰ تن،کشتی دوم حامل ۶۹ هزارتن و نیز ۲ فروند کشتی دیگر در مجموع حامل ۱۲۹هزار و ۸۴۹ تن گندم هستند.

وی افزود: از این تعداد چهار فروند کشتی گندم به مجموع تناژ ۲۸۰ هزار و ۱۳۹ تن و یک فروند کشتی ذرت به مجموع تناژ ۵۳هزار و ۱۴۰ تن است که به محض تکمیل اسناد گمرکی پهلودهی می‌شوند.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۸۷ تن کالای اساسی توسط ۵۵ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده که بیش‌ترین کالاها مربوط به ۲۵ فروند کشتی گندم و ۹ کشتی روغن است.

انتهای خبر /