مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه، بیش از 2 هزار و 478 پرونده به ارزش 178 میلیون دلار در منطقه آزاد قشم ثبت سفارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: ۹۰۴ پرونده ثبت سفارش شده مربوط به کالاهای مصرفی در جزیره به ارزش تقریبی ۱۷ میلیون دلار  است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۴۶۳ پروانه واردات کالای همراه مسافر نیز به ارزش تقریبی ۱۶ میلیون دلار از تا پایان دی ماه در منطقه آزاد قشم صادر شد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این مدت ۱۳۱ میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌های تولیدی در قالب ۷۵ پرونده ثبت سفارش، تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۶ پرونده ثبت سفارش به ارزش حدود ۱۴ میلیون دلار نیز برای واردات ماشین آلات مربوط به خطوط تولید واحدهای صنعتی اختصاص یافته است.

امیری تاکید کرد: پرونده ثبت سفارش در منطقه آزاد قشم در کمتر از ۲۴ ساعت برای بررسی نهایی و انجام مراحل تخصیص ارز به دبیرخانه ارسال می شود.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: متقاضیان و بازرگانان می توانند پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور «سیفام» درخواست خود برای ثبت سفارش کالاهای مجاز را انجام دهند.

گفتنی است؛ مطابق دستورالمعل‌های صادر شده برای واردات کالای همراه مسافر ۸۰۰ قلم کالا تعیین شده و محدودیتی برای واردات این اقلام توسط تجار و بازرگانان دارای مجوز و کارت بازرگانی وجود ندارد.