مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: چهار میلیون و 158 هزار و 385 نفر مسافر و گردشگر از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه جاری، از طریق بنادر قشم رفت و آمد کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،  علی اشتری  عنوان کرد : از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه جاری، چهار میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۵ نفر مسافر و گردشگر از طریق بنادر قشم رفت و آمد کرده‌اند که این میزان رفت‌وآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

اشتری با اشاره به افزایش ۶ برابری تردد شناورها به بنادر قشم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: از این تعداد مسافر و گردشگر ۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۶۹۹ نفر وارد جزیره قشم شده و ۲ میلیون و ۶۸ هزار و ۶۸۶ نفر از جزیره قشم خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه به طور معمول ایام نوروز امسال پیک سفرها به جزیره قشم بوده است، گفت: شروع پیک دوم سفرها همه ساله با پایان فصل تابستان شروع می‌شود که شرایط حاکی از افزایش سفرها نسبت به سال گذشته و لزوم آمادگی ارایه خدمات مناسب‌تر در آینده را دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در بخش دیگری به آخرین وضعیت حوزه تخلیه و بارگیری کالاها از بنادر تجاری قشم اشاره کرد و افزود: در ۷۵ روز ابتدای سال جاری یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۱۱۴ هزارتن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری قشم تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

جابه‌جایی یک‌هزار و ۳۵ کانتینر در بنادر تجاری قشم 

وی میزان ترانزیت نفتی از طریق بنادر قشم نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۱۰۰ درصد، ترانزیت غیرنفتی ۶۶ درصد، صادرات نفتی ۱۰ درصد و صادرات غیرنفتی را نیز ۲ برابر و میزان ترانشیپ را نیز بیش از ۱۰ برابر اعلام کرد.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم؛ همچنین در این بازه زمانی یک‌هزار و ۳۵ کانتینر در بنادر تجاری قشم تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پایان خبر /