استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری گسترده‌ای در استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاری و همکاری‌های اقتصادی با کشور روسیه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در نشست وبیناری بررسی فرصت‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی استان هرمزگان با کشور روسیه، عنوان کرد: با تشکیل کارگروه مشترک در خصوص توسعه همکاری‌های اقتصادی استان هرمزگان با کشور روسیه، می‌توانیم برنامه زمان بندی مشخص طراحی کنیم که مبنای کار باشد و در این کارگروه پروژه‌ها را تعریف کنیم.

 دوستی با اشاره ظرفیت‌های گسترده گردشگری در استان هرمزگان برای جذب گردشگران روس، ادامه داد: در نظر داریم در جزایر قشم، هنگام، لارک و هرمز، ابراکوسیستم دریایی را بین این جزایر شکل دهیم که حدود ۳۰۰ پروژه در قالب آن تعریف شده تا گردشگران به سهولت در این جزایر حضور یابند که این جزایر بهترین ظرفیت برای حضور گردشگران از کشور روسیه هستند و همچنین از سرمایه‌گذاران روسیه علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری در این طرح، دعوت می‌کنیم در آن مشارکت داشته باشند.

 وی به وجود پهنه های معدنی گسترده در هرمزگان اشاره کرد و افزود: در زمینه اکتشاف معادن و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی معادن نیز آماده همکاری با سرمایه‌گذاران روسیه هستیم.

 دوستی با اشاره به تعیین نواحی سرمایه‌گذاری در هرمزگان، تصریح کرد: در این نواحی تمامی مجوزهای مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری اخذ شده است تا سرمایه‌گذاران به سهولت فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را در این نواحی انجام دهند.

 وی گفت: همچنین برنامه ای برای ایجاد شهر پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو در خلیج فارس در دستور کار داریم و از سرمایه‌گذاری روسیه در این طرح نیز استقبال می‌کنیم.

پیگیری ایجاد کریدور اتصال خلیج فارس به دریای سیاه، تسهیل روابط تجاری، برگزاری نمایشگاه ها و حضور هیات‌های تجاری، برقراری روابط خواهرخواندگی میان هرمزگان با استان های کشور روسیه و تسریع در تکمیل پروژه نیروگاه برق سیریک که به صورت مشترک با روسیه در حال اجراست، از دیگر مواردی بود که استاندار هرمزگان در این نشست مطرح کرد.

همچنین در این نشست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه، با بیان اینکه گسترش روابط با کشورهای همسایه از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است، اظهار داشت: حجم روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه در حال گسترش است و در روسیه بازار خوبی برای محصولات تولیدی ایران از جمله استان هرمزگان وجود دارد.

کاظم جلالی ادامه داد: محصولات کشاورزی و صیفی جات، آبزیان، ماهی و میگو از ظرفیت‌های هرمزگان برای فعالیت در بازار کشور روسیه هستند و می‌خواهیم که هرمزگان به عنوان استانی مهم و تاثیرگذار، به شکل جدی تر وارد بازار کشور روسیه شود.

وی از پیگیری برقراری روابط خواهرخواندگی میان استان هرمزگان و استان هایی از کشور روسیه خبر داد و افزود: در زمینه گردشگری نیز با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب در جزایر خلیج فارس، زمینه خوبی برای جذب گردشگران روس وجود دارد و در این راستا جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان باید به شکل مناسب به مردم روسیه معرفی شوند.

جلالی خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه مشترک بین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه و استانداری هرمزگان، این موارد به شکل دقیق تر بررسی و پیگیری خواهد شد و در این خصوص همکاری لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام