رییس جامعه هتلداران ایران از آمادگی این جامعه برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات هتلینگ در جزیره قشم در صورت قرار گرفتن گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، جمشید حمزه‌ای در نشست روسای جوامع هتلداران کشوردر سالن اجتماعات مرکز بین المللی رشد قشم با تشریح آسیب های وارده به ابعاد مختلف صنعت گردشگری از جمله هتل ها و تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با این وضعیت گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری ضریب اشغال هتل‌های کشور که در اثر کرونا به زیر پنج درصد رسیده بود با تلاش های همگانی و بخصوص جامعه هتل داران کشور هم اکنون به ۴۵ درصد رسیده است.

به گفته حمزه‌ای ،گرچه پیش از آمدن دولت جدید با وجود شعارهایی مبنی بر ارائه بسته‌های حمایتی درعمل حمایتی از هتل داران نشد ولی این جامعه در دولت جدید انتظار شکوفایی صنعت گردشگری از جمله هتل داری را دارد.

وی تصریح کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا و در سال ۱۳۹۸ مسافرت‌ها متاثر از باران‌های شدید و وقوع سیل‌های مختلف کاهش یافت که جامعه هتل‌داران با همراهی و تعامل، نزدیک به ۱۰۰ درصد از هزینه‌های پرداخت شده برای رزو هتل‌ها را بازپرداخت کردند.

عبدالباسط رضوانی مدیرعامل جامعه هتلداران قشم نیز در این نشست با اشاره به اینکه قشم ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه مکان‌ها و مراکز لازم جهت توسعه گردشگری دریایی دارد، خواستار رفع موانع برای تخصیص تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی شد و حل مشکلات ناشی از تداخل قوانین کشور با قوانین اداره مناطق آزاد را از جمله خواسته‌های هتلداران این مناطق اعلام کرد.

نشست روسای جوامع هتلداران کشور با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمشید حمزه ای، رییس جامعه هتل داران ایران و اعضای هیأت مدیره این جامعه، روسای جوامع هتلداران استان‌ها، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت، افشار فتح الهی، سرپرست سازمان منطقه آزاد و سایر مسوولان محلی قشم در سالن اجتماعات مرکز بین المللی رشد قشم برگزارشد.

انتهای پیام