مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: جشنواره یک‌روزه و نمایشگاه برندینگ مقاصد نمونه گردشگری روستایی استان با عنوان نوروزگاه حرا در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان امروز با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با همکاری اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، کارخانجات، صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

محمد محسنی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای شادی و نشاط اجتماعی و  استقبال از جشن جهانی نوروز ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: نوروز گاه حرا هم‌زمان با هفته درختکاری روز شنبه ۲۰ اسفند در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می‌شود.

محسنی  ادامه داد: در این جشنواره ۷ روستای هدف گردشگری ساحلی و دریایی استان شامل روستاهای گوران و گورزین (قشم)، بستانو و گچین پایین (بندرعباس)، کرتی (جاسک)، چاه صحاری (بندرخمیر)  و گناری (سیریک) به معرفی جاذبه‌های گردشگری و جلب مشارکت داوطلبانه مردم و سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه پایدار مناطق روستایی هم‌جوار با جنگل‌های دریایی مانگرو می‌پردازند.

وی، تصریح کرد: جشنواره گردشگری روستایی هرمزگان با عنوان نوروزگاه حرا روز شنبه ۲۰ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۲۲ با شعار «تجربه زیستن از روستا تا دریا، هرمزگان، دیار حرا» در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای خبر /