جلسه اضطراری کمیته پيشگيري ، هماهنگي و فرماندهي پاسخ به بحران شهرستان رودان با سه موضوع پیشگیری از شیوع سویه جدید کرونا با نام ( امیکرون ) ، اتخاذ راهکارهای لازم جهت پیشگیری از بروز خسارات در مواجهه با بارندگی های پیش رو و انجام اقدامات ضروری جهت مقابله با تکثیر پشه آئدس مهاجم و بيماريهاي منتقله از آن در شهرستان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، در این جلسه که با حضور فرماندار ، مدیر شبکه بهداشت ، رئیس بیمارستان امام علی (ع) ، فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی ، بخشداران ، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی تشکیل شد ، علیمراد مدیر شبکه بهداشت در خصوص پشه آئدس و مخاطرات آن اظهار داشت : مناطق مرطوب ، لاستیک های فرسوده  و مستعمل ، آب های راکد و فاضلاب از جمله عمده ترین مناطق رشد آئدس است و بهسازی محیط و ارائه آموزشهای بهداشتی به مردم مهم ترین عامل درجهت کنترل این پشه است . وی بیان کرد : فعالیت و گزش این پشه بیشتر در روز انجام میشود و در کمترین میزان آب راکدی که در لاستیک های فرسوده ، سطل های زباله ، سینی های زیر کولر و … یافت شود قادر به زیست ، تخم ریزی و تکثیر است . پشه آئدس عامل انتقال بیماریهای خطرناکی همچون تب دانگی ( تب استخوان شکن ) ، چیکونگونیا و زیکا است .

دکتر خواجه رییس بیمارستان امام علی (ع) رودان نیز با تشریح وضعیت کرونا در شهرستان ، از به صدا در آمدن زنگ های خطر با افزایش مراجعات بیماران دارای علائم مشکوک به امیکرون خبر داد و گفت : جامعه احساس عادی شدن شرایط را دارد و لذا از حیث به‌کارگیری ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و یا سایر مقرراتی که باید رعایت شود ضعیف عمل می کنند و این بسیار خطرناک است .  مردم باید تزریق دوز سوم را حتماً در دستور کار قرار دهند زیرا این کار باعث افزایش ایمنی در سطح جامعه می شود و هچنین دستگاههای تبلیغاتی و اطلاع رسانی مردم را نسبت به موج ششم کرونا که خزنده و بی صدا جامعه را در برمیگیرد حساس نمایند .

غلامپور فرماندار رودان در خصوص پشه آئدس اعلام کرد : کلیه دستگاه‌های اجرایی، نهادها وگروه‌ها با شبکه بهداشت در جهت مهار این پشه خطرناک همکاری کنند تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از تحمیل هزینه‌های گزاف جانی و مالی به جامعه جلوگیری شود.

 وی در خصوص بارندگی های پیش رو  نیز ضمن تأکید بر لزوم آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران و دستگاه های خدمات رسان شهرستان در روزهای آینده افزود: بر اساس تجربه وقوع سیل در سنوات گذشته، تمهیدات لازم از جمله لایروبی رودخانه و پاکسازی مسیل ها در دستور کار ادارات ذیربط قرار گرفته و همچنین بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی روستایی آمادگی لازم برای مواجهه با بحران و حوادث احتمالی را داشته باشند . انتهای پیام