جلسه هماهنگی اجرای طرح دارویاری و بیمه روستایی با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و کارشناس مدیریت توسعه شبکه معاونت بهداشتی ومدیر بیمه سلامت هرمزگان ودیگر مسوولان مربوطه در مرکز بهداشت استان هرمزگان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درجلسه هماهنگی اجرای طرح دارو یاری با اشاره به اجرای این طرح در داروخانه های تحت پوشش گفت : با توجه به اهمیت اجرای این طرح بایستی از تمامی ظرفیت ها ی موجود استفاده کرده و شناسایی و حل مسایل مربوط به اجرای طرح در مراکز تحت پوشش تسریع شود

دکتر رضا صفری ،افزود : هدف از اجرای این طرح افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه و کاهش هزینه های بیماران و جلوگیری از قاچاق دارو است.

صفری ، با بیان اینکه  افزایش قیمت دارو به‌صورت یارانه به بیمه های پایه پرداخت می‌شود تا نسبت‌ به پرداخت به داروخانه‌های خصوصی و بیمارستانی اقدام شود، عنوان کرد : در این طرح بیماران هزینه اضافه‌تری نسبت‌ به خرید دارو پرداخت نمی‌کنند و حتی داروهایی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبودند، با اجرای این طرح هزینه کمتری نسبت‌ به قبل برای مردم خواهد داشت.

وی توضیح داد : در این طرح قرار است پراختی بیماران برای دریافت دارو از داروخانه هیچگونه افزایشی نیافته و به تمام دهک های جامعه، یارانه دارویی به صورت یکسان تعلق  گیرد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  ، تصریح کرد : قرار است  بیماران پس از معاینه پزشک و ثبت نسخه الکترونیکی در سامانه های سازمان های بیمه گر می توانند برای دریافت داروهای خود با همان قیمت قبلی به داروخانه های طرف قرارداد مراجعه کنند.

صفری ، خاطرنشان کرد : در این طرح تعداد داروهای تحت پوشش بیمه، افزایش ‌یافته ، به ‌طوری که ۱۱۹ قلم داروی پرمصرف که در گذشته از پوشش بیمه ای برخوردار نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

گفتنی است ،درپایان این جلسه مسائل و چالش های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام