شهردار قشم از آغاز عملیات جمع‌آوری سگ‌های بی‌پناه از سطح این شهر و انتقال آنها به مرکز نگهداری و ساماندهی این حیوانات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، میرداد میردادی افزود : در نخستین روز از طرح جمع آوری سگ های بی پناه ۱۷ قلاده سگ بدون هیچگونه آسیبی از سوی واحد خدمات شهری شهرداری قشم جمع آوری و به مرکزی خارج از این شهر انتقال داده شدند.

وی توضیح داد: با توجه به افزایش تعداد سگ های بی پناه و مزاحمت های این حیوانات برای قشموندان، ایجاد آلودگی های محیطی در سطح شهر و کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان و همچنین درخواست های مکرر شهر قشم در جهت رفع معضل سگ های بی پناه که وظیفه ذاتی و انسانی شهرداری است، درصدد هستیم در اسرع وقت با ساماندهی اصولی این سگ ها، آسیبی به قشموندان نرسد.

شهردار قشم اضافه کرد: در این طرح در کنار نیروهای واحد خدمات شهری شهرداری از پیمانکار مجرب با ابزار مخصوص که به صورت اصولی فرآیند زنده گیری را بدون کوچکترین آسیبی به این حیوانات انجام می دهد، استفاده شده است.

میردادی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح جمع آوری روزانه حداقل ۲۰ قلاده سگ هدف گذاری شده و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ قلاده سگ در جان پناه آراد قشم نگهداری و پناه داده‌ شده‌اند.

وی اظهار کرد: فرآیند انتقال، نگهداری، تزریق واکسن، عقیم سازی زیر نظر متخصصان در پناهگاه انجام شده و این طرح تا زمان رسیدن به نتیجه مورد نظر متناسب با اقتضائات زیست‌ محیطی و آسایش قشموندان ادامه دارد.

شهردار قشم گفت: برای تحقق این هدف در حومه و حاشیه این شهر، مرکزی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۵۰۰ قلاده سگ به منظور ساماندهی و نگهداری سگ های بی پناه ایجاد شده است.

وی افزود: حمایت های شهرداری قشم از تنها جان پناه سگ های بی پناه و بدون صاحب این جزیره از ۲ سال پیش با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان کمک های حمایتی و توسعه ای آغاز شده است.

میردادی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز مراحل اجرای دیوار کشی و فنس گذاری این جان پناه با اعتباری حدود ۳۵۰ میلیون تومان با همکاری واحد عمرانی و خدمات شهری در حال اجرا و انجام است.

وی اعلام کرد: قصد داریم با مشارکت سایر دستگاه های متولی این جان پناه را به دسته بندی جهت عقیم‌ سازی، بخش قرنطینه سگ‌ های بیمار، اتاق سگ‌ های نر و ماده (به صورت مجزا) با توجه به امکانات در نظر گرفته شده، آماده سازی و تجهیز کنیم.

جزیره قشم با وسعت یک‌ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

پایان خبر /