معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان از نظر زاد و ولد در رتبه چهارم کشور قرار دارد و سه درصد تولدها در کشور مربوط به هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علی رئوفی در جلسه شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت احوال استان هرمزگان، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت، عنوان کرد: امنیت کنونی ایران اسلامی و اقتدار کشور مرهون رهبری حضرت امام راحل عظیم الشأن، جانفشانی شهدا و ایثارگران و تداوم این راه توسط مقام معظم رهبری است.

رئوفی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم جمعیت جوان در ارتقاء توانمندی های داخلی و بین المللی کشور، ضروری است با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از حرکت جمعیت به سمت پیری جلوگیری کرد.

 وی گفت: شرایط ازدواج جوانان باید با رفع موانع، فراهم شود تا شاهد بهبود شرایط جمعیتی در کشور باشیم.

رئوفی خاطرنشان کرد: اشتغال و مسکن از جمله مهمترین دغدغه های جوانان در امر ازدواج است که تامین این دو، عامل مهمی در تشویق جوانان به ازدواج خواهد بود.

وی، افزود: طرح نهضت ملی مسکن بخش مهمی از دغدغه های جوانان در زمینه مسکن را رفع می کند.

 رئوفی اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت که اخیراً در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و جهت اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است با سیاست های تشویقی خوبی همراه است که می تواند به ازدواج جوانان و افزایش جمعیت کمک کند و ضروری است دستگاه های اجرایی نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام کنند.

 وی تصریح کرد: ایجاد مراکز مشاوره ازدواج در شرق و غرب استان، تجهیز و راه اندازی مراکز درمان ناباروری در شرق و غرب استان و ارائه آموزش های لازم به جوانان می تواند به افزایش نرخ جمعیت کمک کند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با تاکید بر ورود جامعه دانشگاهی استان در بحث جمعیت، افزود: از نظرات و دیدگاه های متخصصان دانشگاهی هرمزگان در امر برنامه ریزی ها برای رفع موانع پیش روی ازدواج جوانان و افزایش جمعیت بهره گرفته شود.

 رئوفی گفت: توجه به آموزه های دینی در امر اهمیت ازدواج می تواند به تشویق جوانان به ازدواج کمک کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت میزان زاد و ولد در هرمزگان، افزود: سه درصد تولد در کشور متعلق به هرمزگان است و این استان از نظر زاد و ولد در بین استان های کشور در رده چهارم قرار دارد.

انتهای پیام