رئیس شیلات شهرستان جاسک از جمع آوری روش صید پره به صورت خود جوش و کامل در شهرستان جاسک با پیگیری شیلات جاسک و مشارکت جامعه صیادی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علی اصغر زارعی با اشاره به اهمیت صید و صیادی اصولی و استفاده از روش های صید استاندارد در پایداری ذخایر آبزیان گفت: امید است با تلاش های صورت گرفته و تاکیدات مدیرکل شیلات هرمزگان بر حرکت در مسیر فرهنگ سازی و پیشگیری به جای در مان و مقابله  شاهد اتفاقات خوبی در ممانعت از پدیده زیان آور صید غیر مجاز باشیم.

زارعی تصریح کرد : در همین راستا و با مشارکت خوب جامعه صیادی، صید به روش مخرب پره مجاز و غیر مجاز در این شهرستان به صورت کامل جمع آوری شد.

وی با اشاره به اقدامات خوب یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان در شهرستان جاسک با وجود کمبود نیرو و تجهیزات گفت: ده ها مورد عملیات مبارزه با صید و صیادی غیر اصولی و غیر مجاز نشان از فعالیت های جهادی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و پایگاه این یگان در این شهرستان دارد.

گفتنی است، توقیفات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹در آب های هرمزگان با وجود کاهش نیرو و کمبود تجهیزات ، ۵۴ درصد افزایش را شاهد بوده است.

انتهای پیام