مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت : حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی با بیان این مطلب افزود : در بازدیدی که روز گذشته به همراه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان و جمعی از مسئولین از پروژه‌های عمرانی و گردشگری جزیره هرمز انجام‌شده ، مقرر شد حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز ساماندهی شود.

محسنی افزود : این عملیات با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی برای تخصیص زمین به‌منظور استقرار معارضین قلعه و هماهنگی استانداری، شامل آزادسازی ضلع شمالی و شرقی قلعه است.

وی ادامه داد: همچنین مسیر ورودی قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز توسط این اداره‌کل ساماندهی و کف سازی می‌شود.

محسنی با اشاره به اینکه مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای برای انتقال دانش و طرح مرمت قلعه باشخصیت برجسته تاریخی و مهندسی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص پروژه‌های صنایع‌دستی جزیره هرمز گفت : فاز دوم بازارچه صنایع‌دستی در جزیره هرمز به انضمام سایر مراکز خدمت‌رسانی به گردشگران احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی در هرمز یکی از اولویت‌های این اداره کل است ، افزود : با هماهنگی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مقرر شد مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرین امید و تبصره ۱۸ به ۴ صندوق کارآفرین در جزیره هرمز پرداخت شود.

محسنی تصریح کرد : این تسهیلات به‌ صورت صندوقی برای تأمین مواد اولیه ، تولید و توزیع در بازارهای مصرف در حوزه صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام