کارگروه تعیین و تکلیف و رفع حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان آذر پیکان معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل مسکن و شهرسازی، شهردار هرمز و کارشناسان فنی و املاک اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به برگزاری این جلسه گفت: به دنبال جلسات متعدد برای آزادسازی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز و قانون مربوطه در خصوص صیانت و حفاظت از بناهای تاریخی، طبق تصمیماتی که در استانداری گرفته شد نهایتاً کمیته‌ای با مشارکت اداره مسکن و شهرسازی، شهرداری و کارشناسان فنی تشکیل شد.

محمد محسنی افزود: در این جلسه قطعه زمینی برای فعالیت و خدمات افرادی که در مجاورت قلعه هرمز چندین سال چه به‌صورت قراردادی به هر نوع با سازمان‌های مختلف فعالیت داشتند، در نظر گرفته شد.

محسنی ادامه داد: این محل برای ادامه فعالیت‌ها و اقدامات قانونی در چارچوب ضوابط و شرایط در راستای رشته کاری افراد مشخص‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ، بیان داشت : با این اتفاق، منظر و زیبایی قلعه هرمز وضعیت بهتری پیدا می‌کند و کما اینکه موجب امیدواری علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن و کسانی که دل درگرو داشته‌های تمدنی استان و کشور دارند، می‌شود.

انتهای خبر /