عضو اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی هرمزگان از حضور جوانان ایرانی در کنفدراسیون اتاق های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،  علی خمیسی ،گفت : با توجه به عضویت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در کنفدراسیون اتاقهای بازرگانی آسیا و اقیانوسیه، طی اعلام فراخوان، بررسی مدارک ارسالی متقاضیان، مصاحبه حضوری و امور مربوطه ۹ نفر از جوانان ایرانی موفق به کسب عضویت عادی و کمیته اجرایی در کارگروه جوانان YEGAP CACC شده اند.

خمیسی با اشاره به کارگروه جوانان افزود:کارگروه جوانان این کنفدراسیون با نام YEGAP Young Entrepreneurs Group of Asia Pacific با اهداف ایجاد و پایدار نهادن توسعه روابط همکاری با سازمانهای بین المللی منطقه، ترویج سرمایه گذاری مشترک میان جوانان کارآفرینان و بازرگان، ارتقای موقعیت جوانان کارآفرینان در آسیا در برابر دیگر کشورها از طریق تلاش، اقدام و رویکردهای مشترک، ترویج روحیه سازمانی در میان جوانان کشورهای عضو کنفدراسیون اتاق های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه، از سال ۲۰۰۴میلادی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی از علاقه مندان به عضویت در تیم ایرانی این کارگروه خواست که با توجه به موارد قید شده در پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران درخواست خود برای عضویت را به معاونت بین الملل اتاق ایران اعلام کنند.

عضو کمیته اجرایی کارگروه جوانان آسیا – اقیانوسیه ،این شرایط را شامل عضویت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دارا بودن حداکثر ۴۹ سال سن، تسلط کامل به زبان انگلیسی، داشتن علاقه و تعهد قوی برای مشارکت فعال در برنامه ها و پروژه های YEGAP،علاقه مندی و دارا بودن توان مالی جهت سفرهای سالانه (حداقل سالی یکبار) به منظور شرکت در جلسات YEGA،دارا بودن نقش فعال در تعیین جهت کلی YEGAP و شناسایی فعالیتهای آن برای کمک به دستیابی به اهداف مربوطه جهت ارتقای کارآفرینی میان اعضای CACCI دانست.

وی توانایی ارائه خدمت به عنوان یک رابط مؤثر میان YEGAP و گروه کارآفرینان جوان در کشور و اشتیاق و تمایل به انجام کار داوطلبانه برای YEGAP از جمله شرایط اولیه عضویت در این کارگروه عنوان کرد.

خمیسی با بیان اینکه دوره عضویت در کمیته اجرایی و کمیته های عادی کارگروه به مدت ۲  سال است یادآور شد: در حال حاضر این کارگروه با بازآفرینی اهداف، ماموریت، ارزشهای بنیادین و انتخاب شعار ” به پیش راندن بهبود فضای کارآفرینی” برای ۲ سال آتی سعی در افزایش تعداد اعضای خود کرده است.

عضو کمیته اجرایی کارگروه جوانان آسیا – اقیانوسیه این کمیته ها را شامل آموزش و شبکه سازی، برندینگ و ارتباطات، عضویت و مشارکت، برنامه ریزی استراتژیک، سیاست گزاری، برنامه و رویدادها خواند و اظهار داشت: اعضای تیم فعلی راه یافته را شامل آقای امید ماهرانی، عضو دوم کمیته اجرایی کارگروه ، آقایان سینا تقیزاده، رضا نوری، خشایار عطایی، دانیال شمسیان، محمدرضا اشگبوسی، مرتضی عسکری و خانم شقایق ملارضایی اعلام کرد.

خمیسی اشاره کرد:  در اولین جلسه تیم ایرانی در این کارگروه که با حضور جوانان ایرانی ، مسئول  معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران و کارشناسان مربوطه از یک سو و مسئولین  کنفدراسیون همچون مدیرکل، معاون مدیرکل CACCI و کارشناس ارشد امور دبیرخانه آن برگزار شد، ۲ طرف به بحث و تبادل نظر پرداخته و با پیوستن به ۶ کمیته در جهت توسعه روابط تجاری و ارتقای کارآفرینی منطقه آسیا – اقیانوسیه تلاش کنند.

انتهای پیام