فاطمه جراره عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها و رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی به مناسبت روز قانون اساسی در سالن اجلاس سران و با موضوع احصای راهکارهای مؤثر اجرای قانون اساسی براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از این اصل برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این همایش ، قانون اساسی را میثاق ملی و تبلور و تجسم انقلاب شکوهمند اسلامی دانست که تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام و حقوق اساسی و آزادی‌های مشروع است.

رئیس جمهور قانون اساسی را مشتمل بر اساس و اصولی دانست که هم نشان از حقوق آحاد شهروندان و هم نشان از تکالیف مسئولان و دست‌اندرکاران دارد و گفت: اینکه فرهیختگان و صاحب‌نظران، کیفیت اجرای اصول قانون اساسی را نه صرفا در محافل آکادمیک و علمی بلکه در عرصه اجتماعی مورد بررسی و نظارت قرار دهند، بسیار آموزنده و مفید خواهد بود.

رئیسی نظارت بر اجرای قانون اساسی را هم برای صاحبان حق و هم برای صاحبان تکلیف موثر و سازنده دانست تا هم صاحبان حق ببینند و بدانند که بر اساس قانون اساسی از چه حقوقی برخوردارند و هم صاحبان تکلیف بدانند که آیا به تکالیف خود عمل کرده‌اند یا نه؟

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون اساسی ما قانون مترقی بوده و امروز حلال مشکلات ما در ابعاد مادی و معنوی است، عنوان کرد: در حکمرانی‌نو آنچه نیاز به تغییر دارد، نگاه ما و نحوه اجرای قانون اساسی است نه تغییر قانون اساسی.

انتهای پیام