بیست‌وچهارمین سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد کیش از تاریخ ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱، با عنوان «سمپوزیوم فولاد ۴۰۱» با موضوع «چالش‌ها و راهکارهای صنعت فولاد در دوران پساکرونا» توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در این رویداد که با حضور خبرگان و پژوهشگران صنعت فولاد کشور برگزار شد، شرکت فولاد هرمزگان به همراه برخی شرکت‌های دیگر گروه فولاد مبارکه در نمایشگاه جانبی سمپوزیوم حضوری فعال داشت و آخرین دستاوردهای خود در عرصه تولید فولاد را عرضه کرد.

در این رویداد موضوعاتی نظیر آینده صنعت فولاد، فولاد سبز، چالش‌ها و فرصت‌های فراروی آن و چشم‌انداز بازار فولاد در دوران پساکرونا، چالش‌های موجود در تأمین مواد اولیه، تجهیزات و دانش فنی در صنعت فولاد در دوران پساکرونا، یافته‌های جدید در زمینه افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف آب و انرژی در صنعت فولاد، وضعیت نیروی انسانی صنعت فولاد در دوران پساکرونا و یافته‌های جدید در زمینه تولید و استفاده از فولادهای نسل جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین نقش گسترش زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای، اسکله‌ای و تأسیسات بندری بر توسعه پایدار صنعت فولاد، تأثیر گسترش صنایع پایین‌دستی، بالادستی در توسعه پایدار صنعت فولاد، مدل‌سازی و شبیه‌سازی فرایندهای خط تولید فولاد، یافته‌های نوین در زمینه‌های استخراج، آهن‌سازی، ذوب و ریخته‌گری، شکل‌دهی، بهبود خواص مکانیکی، سطح و پوشش، خوردگی و جوشکاری بررسی شد.

به گفته دبیر علمی بیست‌و‌چهارمین سمپوزیوم فولاد، حاصل فراخوان انجمن آهن و فولاد ایران به‌عنوان برگزارکننده این سمپوزیوم، دریافت ۳۱۴ مقاله در دبیرخانه بوده است.

کیفیت علمی مقالات این سمپوزیوم بسیار بالا توصیف شده و موضوعاتی همچون تولید آهن، عملیات حرارتی، متالورژی و جوشکاری و… ازجمله موضوعات مقالات دریافتی بوده که ۹۱ مقاله پژوهشی، ۲ مقاله مروری و ۵۹ مورد گزارش فنی از سوی صنایع مورد پذیرش قرار گرفته است.

گروه فولاد مبارکه از مهم‌ترین هلدینگ‌هایی است که در سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد حضوری فعال داشت. شرکت فولاد هرمزگان، هلدینگ توکافولاد، شرکت ایریسا، هلدینگ فولاد متیل، شرکت‌های فولاد سنگان، فلزتدارک و پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه بودند که در این رویداد حضور داشتند.

انتهای پیام