استاندار هرمزگان در حاشیه آیین استقبال از ناوگروه ۷۵ ارتش جمهوری اسلامی گفت : حضور نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد متضمن امنیت منطقه است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، فریدون همتی امروز یکشنبه در حاشیه آیین استقبال از ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش، افزود : انجام این مأموریت استراتژیک و بزرگ، بار دیگر به همه جهانیان نشان داد که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی همانند سایر قوای مسلح و نظامی، با صلابت و اقتدار برای دفاع و حراست از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی در میدان حضور دارند.

وی افزود: منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب در خصوص انجام ماموریت دریایی در حوزه اقیانوس اطلس، در وهله نخست نشان از اعتماد معظم له به این نیروی جان بر کف و توانمندی آنان داشت که با حضور مقتدرانه ناوگروه هفتاد و پنجم در دریاهای آزاد و پیمایش بیش از ۴۴هزارکیلومتر مسیر دریایی، این فرمایش رهبری معظم تحقق پیدا کرد.

استاندار هرمزگان گفت: امکانات دفاعی پیشرفته و نیروهای توانمند مسلح ایران می تواند متضمن امنیت منطقه و به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد و با وجود چنین نیروی قدرتمندی، نیازی به حضور نیروهای نظامی بیگانه در منطقه نیست.

دکتر همتی با اشاره به نقش پررنگ و محوری جمهوری اسلامی ایران در تعیین معادلات جهانی، تصریح کرد: از یک سو با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی و از سوی دیگر ایدئولوژی‌های حاکم بر نظام اسلامی باعث شده کشور ما همواره در معرض تهدید باشد اما طی این سال ها و با پیشرفت‌های چشم‌گیر دفاعی و امنیتی در حوزه نیروی دریایی، زمینی و هوایی، باعث شده دشمنان انقلاب اسلامی از مواضع سخت و جنگ طلبانه خود عقب نشینی کنند و تنها به تهدیدهای پوشالی اکتفا کنند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تمام قوای مسلح، ضمن حفظ هوشیاری و تلاش برای برقراری صلح و آرامش در منطقه، برای دفاع از امنیت و آرامش مردم انقلابی ایران با آمادگی کامل در صحنه حضور دارند و تنها منتظر یک اشاره از رهبرانقلاب هستند.

وی همچنین از تلاش ها و مجاهدت های ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: در سایه ایثار و جانفشانی این نیروهای فداکار، تأمین امنیت مرزهای آبی کشور همچنان پایدار و برقرار است.

ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۲ اردیبشهت ماه با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی ماموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود.