اولین نشست شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال 1402 با حضور سرپرست شیلات هرمزگان ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شیلات استان، سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ، جمعی از فرماندهان پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ،جمعی از رؤسای شیلات شهرستانها و مسئولان شیلات استان در سالن جلسات اداره کل شیلات برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به اجرای کامل و دقیق فصول ممنوعیت صید آبزیان در سال ۱۴۰۲ افزود: واحدهای عملیاتی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سراسر صید گاه ها ی استان از فردا به صورت شبانه روزی حضور خواهند داشت .
 مسعود بارانی تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز به ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب پرساین ماهیان تجاری و ترال و ممنوعیت صید حلوا سفید را در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار داد و تصریح کرد: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است.
بارانی همچنین افزایش گشت های کنترلی صید غیر مجاز با تجمیع نیروهای یگان از سراسر استان را در دستور کار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان قرار داد و تاکید کرد: پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان باوجود کمبود نیرو و منابع مشهود است،اما باید با همه محدودیت ها شاهد ارتقای فعالیت ها و و حفاظت از ذخائر باشیم.
وی با تاکید بر برگزاری جلسات شورای یگان حفاظت منابع آبزیان به صورت ماهانه و در سطح همه شهرستان های شیلاتی ، در این نشست دستور داد تا سرحد ممکن همه امکانات و منابع شیلات هرمزگان در اختیار حفاظت از منابع دریا در راستای برخورد با صید غیر مجاز قرار گیرد و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نشود.
گفتنی است ،در این نشست حاضرین به بیان مسائل و مشکلات پیش روی و همچنین ارائه راهکار های پیشنهادی پرداختند.
انتهای خبر/