مدیرکل کمیته امداد هرمزگان از تقویت منابع قرض الحسنه با هدف توسعه فضای کسب و کار فعالان اقتصادی و مستعدین اشتغال به منظور جذب و اشتغالزایی مددجویان این نهاد در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،جلیل تراهی با اشاره به برنامه ریزی جشن ملی رمضان در ماه ضیافت الهی در استان هرمزگان، گفت: حامی یابی و جذب حامی برای فرزندان یتیم یکی از برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان همزمان با هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام است.

تراهی با بیان اینکه هرمزگان در برخی از شاخص‌های اجتماعی نیازمند، نگاه ویژه‌ای است، گفت: استان هرمزگان با وجود ۱۷ هزار فرزند یتیم و محسنین زیر ۱۵ سال پس از استان سیستان و بلوچستان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی گفت: حامی یابی، حمایت و کفالت از فرزندان یتیم و محسنین هرمزگان از سوی مردم و خیران در استان و دیگر استان‌های کشور از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان در ماه مبارک رمضان است.

تراهی گفت: مردم می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ ارسال و آمادگی خود را برای شرکت در طرح اکرام ایتام اعلام کنند تا کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تکمیل پرونده فرزندان معنوی آنان تماس بگیرند.

وی به توانمندسازی خانواد های تحت حمایت در سال ۱۴۰۰ اشاره و گفت: سال گذشته با هدف توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت و با محوریت کسب و کار‌های خرد بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان  هرمزگان ایجاد شده است .

تراهی ادامه داد: با توجه به رایزنی و تعامل با سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار، منابع قرض الحسنه را در جزیره کیش تقویت خواهیم کرد.

وی، طرح‌های کارآفرین محور با تقویت سرمایه در گردش فعالان اقتصادی تا مبلغ ۴ میلیارد تومان با شرط بکارگیری و جذب نیروی انسانی واحد‌های اقتصادی از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی هرمزگان برشمرد.

تراهی افزود: به ازای جذب و به کار گیری هر فرد از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان قرض الحسنه به فعالان اقتصادی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان، تصریح کرد: در بخش مشاغل خرد نیز تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان در خدمت مستعدین اشتغال هستیم.

تراهی گفت: مستعدین اشتغال پس از مراجعه به ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توسط کارشناسان مربوطه مشاوره شغلی خواهند شد و پس از تایید نوع مهارت و مجوز بهره برداری نسبت به اختصاص منابع قرض الحسنه برای راه اندازی کسب و کار در جهت اشتغالزایی مددجویان اقدام خواهد شد.

وی گفت: نیکوکاران و خیران می‌توانند جهت حمایت از نیازمندان با شماره گیری کد دستوری #۰۷۶*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت کنند.

انتهای پیام