معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا از طریق شبکه ریلی در بندر شهید رجایی را طی ۱۱ ماهه امسال پنج میلیون و ۱۱۰ هزار تُن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، منصور خرمشکوه در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه ریلی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت پنج میلیون و ۱۱۰هزار تُن کالا از طریق شبکه ریلی موجود در بندر به اقصی نقاط کشور جابجا شده است.

وی ادامه داد: از مجموع تخلیه و بارگیری حمل و نقل ریلی، ۴ میلیون و ۱۳۰هزار تن کالاهای وارداتی و ۹۸۰ هزارتن نیز کالاهای صادراتی بوده است .

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی کالاهای اساسی از طریق خطوط ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به استانهای هدف را ۳۷۰ هزار و ۸۱۴ تن اعلام کرد که عمده‌ترین این کالاها برنج، گندم و جو، ذرت و روغن‌ خوراکی بوده است.

گفتنی است ، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با برخورداری از ۶۵ کیلیومتر خطوط ریلی و ۱۲ محوطه اختصاصی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال- جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می‌شود.

انتهای خبر /