فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس گفت: ظرفیت های بالقوه اشتغالزایی با همکاری امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان به بالفعل تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سرتیپ دوم خلبان امیر محسن حیدریان در نشست مشترک با سرپرست امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان که با حضور جمعی از خانواده های پرسنل پایگاه نهم شکاری برگزار شد، با بیان اینکه اشتغالزایی بانوان این مجموعه علاوه بر کمک به معیشت خانواده تاثیر مهمی در ایجاد نشاط و سرگرمی خانواده ها دارد تصریح کرد: کارکنان نباید دغدغه خانواده هایشان در منزل داشته باشند بنابر این فراهم نمودن زمینه اشتغال آنان با توجه به دوری از بستگانشان می تواند در تحقق این مهم تاثیر گذار باشد.

حیدریان افزود: قطعا رفع دغدغه خانواده ها باعث ایجاد امنیت و آسودگی خیال نیروهای این پایگاه در حفظ امنیت خواهد بود و نقش آنان در امنیت کشور غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه دیوار بین شهرک مسکونی پایگاه و مردم شهر بندرعباس تنها یک‌ قراردادی امنیتی است تصریح کرد: وقتی که شعار می دهیم‌ ارتش در کنار مردم است پس بین مردم و ارتش نباید فاصله وجود داشته باشد.

حیدریان اضافه کرد: مردم شهر بندرعباس می توانند از ظرفیت‌های موجود و بسیار خوبی که در این مجموعه وجود دارد استفاده کنند و در این راستا آماده سرمایه گذاری در  بخش آموزش فنی حرفه ای و سایر موضوعات اشتغالزایی هستیم.

وی تأکید کرد: انتظار داریم، این ظرفیت ها با مدیریت امور بانوان استانداری و هم افزایی کامل شود.

حیدریان بیان کرد: ظرفیت‌های موجود در این پایگاه جهت انجام امور اجرایی و اشتغالزایی

آماده سرمایه گذاری هرمزگانی هاست چرا که ارتش هر چه دارد متعلق به مردم است و مردم می توانند  از پتانسیل موجود در اینجا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: خدمات نیروی هوایی در این منطقه برای امنیت کشور بسیار اهمیت دارد چرا که در قبال این کار با ارزش مردم آرامش دارند و حفظ این آرامش با همت خانواده ها میسر است.

سرپرست  امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان هم در این نشست ضمن قدردانی از نگاه ویژه و توجه به خانواده ها و بانوان این شهرک گفت: نمایندگانی از طرفین برای پیگیری توافقات این نشست مشخص شود تا در خصوص برنامه ها و خواسته ها تسریع شود.

نرگس منتظری با بیان اینکه با دغدغه های خانواده نظامیان که مستمر در حال مأموریت هستند آشنا و از خانواده نظامی هستم و مشکلات آنان از جمله غربت و دوری از بستگان را درک می کنم‌، تاکید کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان برنامه های جامعی برای کل استان دارد.

منتظری افزود: علاوه بر رفع دغدغه بانوان این مجموعه که بخشی از آن اشتغال است؛ در بخش های دیگر نیز مانند نشاط اجتماعی بانوان ، عفاف و حجاب ، آسیب های اجتماعی و … برای بهبود وضعیت خانواده ها باید تلاش کرد.

 وی افزود: با توجه به اینکه از استان های مختلف در این پایگاه حضور دارند و مستمر در حال جابجایی هستند تنها با ایجاد اشتغالزایی این مشکل حل نمی شود بلکه باید اقدامات فرهنگی، برگزاری برنامه ها و خدمات ورزشی برای بانوان نیز پیش بینی شود.

منتظری با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مشاغل خانگی گفت: اواخر اردیبهشت ماه نمایشگاه صنایع دستی و کارآفرینی  بانوان برگزار خواهد شد که از بانوان این مجموعه جهت شرکت در نمایشگاه دعوت می شود. منتظری  گفت: دوخت لباس کارکنان پرسنل پایگاه توسط بانوان می تواند دغدغه بازار فروش تولیدات آنان را مرتفع کند.

گفتنی است در این نشست بانوان حاضر در جلسه مشکلات خود را بیان کردند. معاون اداره کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با قدردانی از نگاه و توجه امیر حیدریان به دغدغه مشاغل خانگی بانوان گفت: از طریق سامانه مشاغل خانگی می توانید تسهیلات لازم را دریافت کنید.

انتهای پیام