خبرنگاران رسانه های استان هرمزگان همزمان با ششمین روز از هفته سلامت از شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان بعنوان کارخانه تولید محصولات سالم و سلامت محور واقع در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  گفت: تور خبرنگاری با هماهنگی و همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بازدید از شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان برگزار شد.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در بازدید از شرکت صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان، خبرنگاران با خط تولید روغن نباتی آشنا شدند. همچنین از نحوه تولید گالن های پلاستیکی و قوطی های فلزی برای بسته بندی محصولات تولیدی بازدید کردند.

مدیر کارخانه روغن نباتی حیات هرمزگان عنوان کرد : حیات در ادبیات فارسی، زندگی نام گرفته است و استفاده از واژه حیات در محصولات تولیدی زندگی و پسوند هرمزگان، انتصاب و محل استقرار این پالایشگاه در بندرعباس را تداعی می کند.

میگلی اظهار داشت: این کارخانه در بندرعباس با استفاده از تکنولوژی روز اروپا و شرکت های معتبر و بزرگ ایرانی با ظرفیت حدود ۱۵۰ تن در شبانه روز در سال ۱۳۸۹ با سرمایه اولیه‌ ۲۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از آن تاریخ با اشتغال حدود ۴۰۰ نفر بطور مستقیم و هزاران نفر غیرمستقیم در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس در خدمت هموطنان عزیز ایرانی بوده و خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران مطرح کرد : کارشناسان مجرب معاونت غذا و دارو در راستای نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی سالم بازدید های دوره ای از کارخانجات و کارگاه‌های تولید مواد غذایی در سطح استان دارند.

دکتر حسین قاسمی ، اضافه کرد   : دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دارای یک آزمایشگاه کنترل غذا و دارو است که امسال برای تعیین بقایای سموم دفع آفات نباتی به دستگاه پیشرفته جی سی مس (GC-Mass) مجهز شد.

قاسمی مطرح کرد: اقدامات بسیار خوبی در بحث بازدید ها و نظارت دقیق توسط کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و دارو در سطح استان صورت می گیرد تا با اطمینان خاطر غذایی که در سفره ما قرار دارد را بعنوان یک غذای سالم مصرف کنیم.

وی ابراز داشت : روغن تولیدی کارخانه حیات بندرعباس مطابق با استانداردهای سازمان غذا و دارو است. این واحد تولیدی با داشتن استاندارد های GMP های عمومی و تخصصی  محصولاتی سالم به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

براساس نظارت‌ های دقیق بازرسان معاونت غذا و دارو و اخلاق مدار بودن صاحبان و کارکنان کارخانجات تولیدی استان، محصولات و مواد غذایی تولیدی آنان بعنوان تولیدات نمونه استانی و کشوری به شمار می رود.

انتهای خبر/