شهردار بندرعباس گفت : شهرداری برای تامین رفاه حال شهروندان و خدمت رسانی در زمان بارندگی جهت رضایت حداکثری مردم تمهیداتی اندیشیده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی نوبانی در شصت و پنجمین جلسه رسمی شورای این شهر که با دستور کار ارائه گزارش ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرعباس در خصوص آمادگی مدیریت شهری در راستای بارندگی پیش رو، مهار سیلاب ها و لایروبی خورها برگزار شد، بیان کرد: در راستای افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرورشهروندان و پیشگیری از آبگرفتگی در معابر شهری، شهرداری بندرعباس ،لایروبی و پاکسازی کانال ها و خورها را در دستور کار خود قرارداده است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اقدامات شهرداری برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی در زمان بارندگی بیان کرد: از حدود ۵ ماه گذشته لایروبی خورها و کانال های سنگ کن شرقی، سهند، شیلات، گورسوزان و… بصورت انجام شده است تا در زمان نزول رحمت الهی، بحرانی رخ ندهد.

نوبانی با اشاره به اینکه احداث کانال ها، بویژه کانال بلوار معلم شروع شده است، تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته در زمان بارندگی مشکلات شهروندان به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصلاح متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بندرعباس بیان کرد: بودجه شهرداری بندرعباس از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان در حوزه های درآمد شهرداری و ردیف خدمات و کالا، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول گفت: این افزایش شامل هزینه های جاری، حقوق پرسنل به علت تبدیل وضعیت،افزایش تعهدات سخت و زیان آورپرسنلی، تغییرات هزینه تملک دارایی سرمایه ای، افزایش هزینه پروژه ناوگان تاکسیرانی، توسعه و تجهیز ناوگان شهری شامل اتوبوس و ون، تقاطع پیامبر اعظم و مهرگان و زیرسازی آسفالت معابر و خیابانهای سطح شهر می باشد.

نوبانی با بیان اینکه هزینه های جاری ۲۸ درصد افزایش داشته تصریح کرد: هزینه های جاری طبق برنامه قبلی هزارو ۲۴۴ میلیارد تومان بوده که اکنون به هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان رسیده است.

شهرداربندرعباس گفت: هزینه تملک سرمایه ای از ۸۶۲ میلیارد تومان به هزارو ۱۶۲ میلیارد تومان افزایش داشته است.

نوبانی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با همراهی اعضای شورای شهر و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی شاهد توسعه و پیشرفت شهر بندرعباس و ارائه خدمات بهینه به شهروندان باشیم.

انتهای پیام