مدیرکل شیلات هرمزگان از خسارت بالغ بر هزار میلیارد تومانی به مجتمع پرورش میگو سایه خوش در پی زلزله اخیر غرب هرمزگان خبرداد و بر لزوم تسریع در برق و سوخت رسانی به این مجتمع پرورش میگوی در جهت جلوگیری از خسارات بیشتر تاکید کرد‌.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالرسول دریایی با اشاره به اشتغال بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ابن مجتمع پرورش میگو پیش از زلزله  ، افزود : از این میزان بالغ بر ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مزارع با پوشش ۹۰۰ خانوار مشغول به فعالیت بودند که معیشت، ارتزاق و اشتغال آنها در پی زلزله اخیر با مشکل روبرو شده است.

دریایی با اشاره به خسارات سهمیگن وارده به این مزارع پس از زلزله  اخیر که بالغ بر یکهزار میلیارد برآورد شده است تصریح کرد: خسارات وارد شده به ابنیه، استخرها و … مجتمع پرورش میگوی سایه خوش در پی زلزله اخیر غرب هرمزگان بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان است‌.

وی خاطر نشان کرد :پیش بینی می شود  از ۵۰۰ استخر آماده برداشت مجتمع پرورش میگوی سایه خوش، قبل از خسارت زلزله امکان برداشت بالغ بر هزار و ۷۵۰ تن میگو وجود داشته است که در پی خسارت وارده تنها حدود ۷۵۰ تن آن قابل برداشت بوده و بالغ بر هزار تن محصول این مجتمع به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان از بین رفته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان ، عنوان کرد : همچنین ۳۰۰ استخر ذخیره سازی  جدید در این مجتمع نیز با امکان تولید هزار و ۵۰ تن و با ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان محصول در پی زلزله اخیر و خسارت های وارده آن نیز از بین رفته است.

این مسئول مطرح کرد : در صورت امکان ذخیره سازی  در دوره دوم سال جاری نیز امکان تولید دو هزار و ۵۵۵ تُن میگوی پرورشی با ارزشی بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان به دلیل خسارات زلزله و عدم امکان ذخیره سازی در دور دوم از بین رفته است.

انتهای پیام