داروخانه مجهز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مجتمع آموزشی ، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، امید صفا رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه گفت : این داروخانه در مساحتی به متراژ ۶۴۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال با مشارکت اتاق بازرگانی استان و همچنین از محل درآمد اختصاصی دانشگاه ساخت، تجهیز و امروز با حضور مسئولین استان به بهره برداری رسید.

صفا افزود: افتتاح این داروخانه در راستای توسعه خدمات دارویی و دسترسی آسان مراجعین به داروهای تخصصی در کنار داروخانه فوق تخصصی و خاص دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه این داروخانه بر اساس استاندارد های جدید داروسازی طراحی و ساخته شده است؛ ابراز کرد : ۳۲۰ متر مربع از فضای داروخانه در طبقه اول بعنوان محیط عرضه دارو و خدمات دارویی اختصاص یافته و در طبقه دوم به همین متراژ که در فاز بعدی تکمیل خواهد شد امکاناتی از جمله کلاس درس ویژه دانشجویان داروسازی، واحد ساخت داروهای ترکیبی و در کنار آن بخش اداری خواهد بود.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه عنوان کرد: از دیگر ویژگی های این داروخانه فرایند الکترونیکی ورود دارو به داروخانه تا عرضه دارو با سیستم نوبت دهی و همچنین مشاوره های لازم به بیمار است.

امید صفا بیان کرد: توجه به گیاهان دارویی و اختصاص بخش گیاهان دارویی در داروخانه با استفاده از تجربیات اعضای هیئت علمی دانشگاه از دیگر برنامه های این داروخانه تخصصی است.

صفا خاطرنشان کرد: از ویژگی های مهم این داروخانه ارتباط مستقیم بین داروساز و بیمار با رعایت حفظ حریم خصوصی بیماران است که بیماران می توانند سوالات و مشکلات دارویی خود را در اتاق ویژه مشاوره با داروساز مطرح کنند.

وی با اشاره به کمبود برخی از اقلام دارویی در داروخانه های استان گفت: کمبود دارو یک مشکل کشوری است و تنها به یک استان و یک شهرستان محدود نیست؛ به دنبال این هستیم که با مدیریت و اصلاح الگوی مصرف و تجویز منطقی دارو بخشی از این کمبودها در استان را جبران کنیم.

صفا تصریح کرد: با توجه به اینکه تغییراتی در فرایند تحویل دارو در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در داروخانه جدید ایجاد شده است در روند جدید بررسی ها تا رفع نواقص به مرور زمان ادامه دارد تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری به مراجعه کنندگان و بیماران داشته باشیم.

آئین افتتاح داروخانه دانشگاه با حضور آشوری و مرادی نمایندگان مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس، کامرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، جاودان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار بندرعباس، اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای اتاق اصناف و بازرگانی استان، دکتر دریانورد رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه هرمزگان و جمعی از مسئولان دانشگاه برگزار شد.

انتهای خبر /