مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ضمن تشریح اقدامات برجسته‌ی یک ساله این شرکت در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از درخشش دستاوردهای جهادگران ابرپالایشگاه میعانات گازی جهان در راستای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای رونق تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،محمدعلی دادور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای جلیل‌القدر ایران اسلامی با تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: دهه مبارک فجر ایام‌الله است و مصداق بارز آیه شریفه «وَالْفَجْرِ وَلَیَالٍ عَشْرٍ» است، روزهایی که یادآور پایان استبداد و مداخله نظام سلطه در کشوری است که مردم آن در راه استقلال و آزادی با تلاش و جهاد فراگیر به رغم همه موانع و کارشکنی‌ها، تحقق عملی آن را به جهانیان اثبات کردند.

دادور ادامه داد: بدخواهان نظام جمهوری اسلامی همچنان به شیوه‌های مختلف در پی ممانعت از تحقق اهداف نظام، بالندگی و پیشرفت کشور هستند و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه نمونه بارزی از این بدخواهی‌ها از جانب نظام سلطه است.

وی افزود: در این شرایط پرسنل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس که همواره با مجاهدت و تلاش در پی استقلال و خودکفایی ایران اسلامی در تأمین فرآورده‌های استراتژیک سبد سوخت کشور بوده‌اند به مانند گذشته با پشتکار و درک وظیفه‌ی خطیر خود در حفاظت از امنیت سبد انرژی کشور اقدامات سترگ دیگری را رقم زدند تا ایران اسلامی همچنان علاوه بر خودکفایی در بازارهای صادراتی نیز بدرخشد.

*درخشش در بازارهای شرق آسیا

دادور عنوان کرد: حفظ موقعیت استراتژیک شرکت، رشد و گسترش فعالیت‌های صادراتی در سطح بازار رقابتی موجود با مذاکره و تقویت کانال‌های بازاریابی برای ورود به بازارهای شرق آسیا و ایجاد فرصت جذب مشتریان جدید، تأثیر به سزایی در تسهیل روند ارزآوری به میهن اسلامی‌مان و به دنبال آن دستیابی به اهداف ارزشمند شرکت نفت ستاره خلیج فارس داشته است.

وی با اشاره به نقش مؤثر ابرپالایشگاه میعانات گازی جهان در تعیین قیمت فرآورده‌های ویژه در رینگ بین‌الملل بورس انرژی اشاره کرد و اضافه کرد: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به سبب مقیاس تولید و تنوع فرآورده، نقشی تعیین‌کننده در بازار دارد و در مدت اخیر به سبب حجم تولید، با توان و عملکرد خوب کارگروه ویژه قیمت‌گذاری فرآورده و به کارگیری از الگوریتم‌های نوین جهانی برای پیش‌بینی قیمت‌ها، برنامه‌ریزی مدون و تحلیل و رصد بازار هدف، موفق به عرضه دو فرآورده ویژه در رینگ بین‌الملل این بازار انرژی شده است.

دادور ادامه داد: این دستاورد را مدیون تلاش تمامی همکارانمان در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس در راستای تقویت ورود به بازارهای بزرگ بین‌المللی، افزایش مارجین فروش فرآورده‌های ایرانی در دوران تحریم‌های ظالمانه و استفاده از تمام ظرفیت‌های صادراتی کشور هستیم که علی‌رغم تمامی فشارهای جهانی، با حداکثر بهره‌گیری از توان، تخصص و تعهد خود توانسته‌اند به آن دست پیدا کنند.

*اجرای موفقیت‌آمیز فاز دوم طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه

دادور اجرای موفقیت‌آمیز فاز دوم طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه را از جمله گام‌ها و دستاوردهای ارزشمند امسال برشمرد و افزود: استمرار تولید در این پالایشگاه و نیاز کشور به استحصال حداکثری گاز از میدان‌ مشترک پارس جنوبی و همچنین تأمین امنیت سبد سوخت، امری حیاتی در صنعت نفت کشور به شمار می‌رود که با تکیه بر توان فنی و کارگروهی جوانان متخصص ایرانی در بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در طی سال جاری رقم خورد.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه کلیدی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، طرحی مبتکرانه برای نخستین مرتبه در صنعت نفت کشور صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در راستای تعهد به استمرار عملیات تولید اجرای تعمیرات اساسی بر روی کوره‌های واحدهای تقطیر بدون از سرویس خارج شدن واحدهای عملیاتی در راستای پیشگیری از زیان‌های حاصل از توقف تولید نیز صورت گرفت.

*حفظ سرمایه‌های ملی

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از دیگر دستاوردهای این طرح عظیم به کاهش ضایعات و مشعل سوزی در راستای حفظ سرمایه‌های ملی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت پالایشی ستاره خلیج فارس به ۴۵۵ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به طراحی اولیه افزایش ۹۵ هزار بشکه‌ای ظرفیت را شاهد هستیم که این دستاورد منجر به افزایش بهره‌وری و سودآوری بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان شده است.

*اجرای پروژه‌ها با تکیه بر توان داخلی

وی در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون اجرای پروژه‌های مختلف در راستای بهبود فرآیندها در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در جریان است که می‌تواند به پشتیبانی از تولید و مانع زدایی در ذخیره‌سازی و انتقال فرآورده‌ کمک شایانی کند.

دادور تصریح کرد: در اجرای پروژه‌ها هدف‌گذاری ما در این راستا بوده است که با تکیه‌ بر دانش بومی و القای خودباوری در تولیدکنندگان ایرانی با همکاری شرکت‌های توانمند داخلی و طرح‌های در دست اقدام را پیش‌بری کنیم.

*رفع آسیب‌دیدگی خط لوله انتقال میعانات گازی

وی در ادامه با بیان اینکه در بارندگی‌های هفته‌های گذشته در استان و ورود سیلاب به مسیر خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس با توجه به فشار وارده این خط دچار آسیب‌دیدگی شد، ابراز کرد: قرارگیری لوله‌ها در مسیر سیلاب، عملیات رفع آسیب‌دیدگی را با دشواری‌های فراوانی رو به رو کرده بود و متخصصان شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اقدامات جهادی بی وقفه در چندین شبانه‌روز عملیات اتصال این خط لوله را اجرایی کردند تا دریافت میعانات گازی از میدان مشترک پارس جنوبی از سرگیری شود.

دادور اظهار کرد: با وجود این شرایط عملیات تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس لحظه‌ای با وقفه رو به رو نشد و روزانه بالغ بر ۴۳ میلیون لیتر بنزین تولیدی خود را به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تحویل داد.

وی یکی از وظایف پالایشگاه ستاره خلیج فارس را برداشت صیانتی از میدان مشترک گازی پارس جنوبی تصریح کرد و خاطرنشان کرد: در این مدت یک کشتی میعانات گازی را از مخازن این میادین بارگیری کردند و با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با مدیریت نظارت بر تولید و امور بین‌الملل وزارت نفت، برداشت میعانات گازی را در سطح مطلوب حفظ کردیم تا فشار گاز طبیعی در کشور با توجه به فصل زمستان و نیاز هم‌وطنان با افت مواجه نشود.

*توجه به توسعه‌ی پایدار

دادور افزود: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس هم‌راستا با اهداف عالی نظام همواره تلاش داشته است تا وظایف خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در قبال جامعه به‌ویژه مردم هرمزگان ایفا کند، افزود: تلاش خود را در تحقق توسعه‌ی پایدار اجرایی کرده‌ایم و امیدواریم این اقدامات به افزایش رضایت عمومی، بالا رفتن سرمایه‌های اجتماعی و کیفی سازی خدمات ارائه‌شده به مردم ایران و دریادلان هرمزگانی بیانجامد.

*ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به تشریح اقدامات این شرکت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: پس از وقوع زلزله‌های مهیب اخیر در شهر فین، از ساعات اولیه وقوع زمین‌لرزه با هماهنگی و طبق نیازسنجی صورت گرفته از سوی ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان امدادرسانی به ساکنان این مناطق را آغاز کردیم و با اعزام انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و راه‌سازی و ارائه خدمات امدادی و پشتیبانی به ساکنان نواحی زلزله‌زده پس از آواربرداری‌ها، ساخت ضرب العجل واحدهای مسکونی در روستاهای گیشان غربی و زرتو را اجرایی کردیم که روند آن از پیشرفت قابل توجه ای در این مدت برخوردار بوده است.

وی در تشریح دیگر اقدامات در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی اضافه کرد: ادامه‌ی ساخت بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج‌فارس، اهدای بیش از ۲۴۰ تخت بیمارستانی، ۱۰ تخت ICU، ۱۰ دستگاه مانیتور علائم حیاتی بیمار، ۱۶ دستگاه ساکشن جراحی و دو دستگاه بلادگاز به شبکه‌ی درمان هرمزگان، راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر بندرعباس، بازسازی و تجهیز درمانگاه فرهنگیان بندرعباس و کاهش بار مراجعات بر شبکه درمانی شهر بندرعباس با ایجاد مرکز تخصصی درمان پالایشگاه از جمله دیگر اقدامات مهم در این حوزه به شمار می‌رود.

دادور ادامه داد: حمایت از برگزاری مرحله نهایی لیگ برتر والیبال ساحلی کشور در بندرعباس، حمایت از برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر هرمزگان، مشارکت در اجرای طرح پیک سایی شبکه برق بندرعباس، تأمین برق و آب موردنیاز آب‌شیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس و ده‌ها اقدام دیگر نشان از جدیت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در ایجاد توسعه‌ی پایدار در جنوب کشور و نگاه ویژه به جوامع محلی است.

*حفاظت از محیط‌زیست

دادور شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس را پیشگام در حفظ محیط‌زیست خواند و افزود: یکی از مهم‌ترین سنجش‌هایی که صنایع نفتی در دوران اخیر در دستور کار خود دارند مدیریت سبز است. مدیریت سبز به مفهوم همگرایی مسئولیت‌های اقتصادی با مسئولیت‌های زیست‌محیطی است که این رویکرد در چند بعد قابل اندازه‌گیری و کنترل است.

وی ادامه داد: حوزه‌هایی مانند انرژی، آب، تجهیزات اداری، حمل‌ونقل، پسماند، مواد اولیه و … همواره در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس پایش و بهینه‌سازی می‌شوند و با تکیه بر رویکرد مدیریت سبز با مصرف بهینه منابع و کاهش حداکثری آلودگی‌ها امسال نیز موفق به اخذ گواهی مدیریت سبز شدیم.

*تمرکز کامل منابع مالی در استان هرمزگان

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه در حال حاضر ما با بسیاری از بانک‌های استان هرمزگان همکاری نزدیک و مراودات قابل توجهی داریم، اضافه کرد: این پالایشگاه با اتکا به توان نیروهای متخصص و مهندسان ماهر داخلی توانسته است علاوه بر ایفای نقش عظیم خود در صادرات انواع فرآورده‌های نفتی، با تمرکز کامل منابع مالی خود در استان هرمزگان، الگوی بی‌نظیری برای سایر صنایع فعال در استان باشد.

وی در پایان با اشاره به انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی هرمزگان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸/۱۵ هزار میلیارد ریال مالیات و عوارض بر ارزش‌افزوده به مجموع وصولی‌های مالیاتی استان افزوده و عملاً به صورت غیرمستقیم منابع بسیاری را در اختیار توسعه و آبادانی استان قرار داده است.

انتهای پیام