رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به همراه سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر از بخشهای اورژانس و تریاژ، بستری کووید19و همچنین واحد در حال اتمام سی تی اسکن بیمارستان نیاپوربندرخمیر بازدید کرد و اذعان داشت با توجه به اینکه مراحل اولیه نصب سی تی اسکن انجام شده منتظر مجوز از سازمان انرژی اتمی هستیم تا این واحد به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،دکتر حسین فرشیدی درادامه سفربه غرب استان با اعضای شورای شهر بندرخمیر در بیمارستان نیاپوراین شهر دیدار و در خصوص مسائل بهداشت و درمان شهرستان گفتگو کرد.

فرشیدی در این نشست ضمن تاکید برضرورت تاسیس درمانگاه شبانه روزی خصوصی برای ماندگاری پزشکان در بندرخمیر گفت: تاسیس درمانگاه شبانه روزی خصوصی از موارد مهمی است که باعث ماندگاری پزشکان در شهرستان بندرخمیر خواهد شد که باید با همکاری شورای شهر و سایر مجموعه ها برای این موضوع چاره اندیشی کرد.

رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع سویه جدید کرونا ویروس به نام اُمیکرون یکی دیگر از موضوعات این نشست بود.

وی همچنین به همراه دکترعبدالجبار ذاکری و دکتر چنگایی وضعیت سیستم آبرسانی در منطقه کهورستان را بررسی کرده و با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی درگور کهورستان با بهوزران مرکز دیدار و گفتگو کرد.

فرشیدی در حاشیه این بازدید گفت: روستای درگور دارای ۲۰۹۰ نفر جمعیت است که ۱۹ مادرباردار، ۲۰۵ کودک زیر ۵ سال و ۲۵۰ نفر کودک ۱ تا ۶ سال  در آن سکونت دارند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم این منطقه وجود ۴۰۰۰ هزار برکه های آب است که اغلب ساکنین روستاها از آن استفاده می کنند.

رهاورد سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به منطقه رویدر هرمزگان اجرای ۳ پروژه بهداشتی درمانی مهم بود که در رویدر در دست بررسی قرار گرفت.

در بازدید فرشیدی و  ذاکری به منطقه رویدر، ۳ پروژه مرکز نگهداری و بستری موقت بیماران، مرکز تالاسمی و درمانگاه تخصصی شهر رویدر در دستور کار شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر قرارگرفت.

فرشیدی با اشاره به اینکه ایجاد امکانات فیزیکی مناسب باعث حضور متخصصین در منطقه رویدر خواهد شد تاکید کرد: این پروژه ها توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر و با همکاری شهردار شهر رویدر پیگیری شوند تا بتوان برای جذب متخصصین مورد نیاز منطقه اقدام کرد.

عبدالحکیم جعفری شهردار شهر رویدر هم گفت: بزودی برای گسترش فضاهای فیزیکی مرکز خدمات جامع سلامت رویدر به صورت تهاتر با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به توافق های سازنده ای خواهند رسید.

انتهای پیام