نماینده شرکت سفیران در افتتاح چهارمین نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی در بندرعباس با بیان اینکه در این نمایشگاه تلاش شده است دست واسطه ها کوتاه و محصول مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده نهایی برسد، گفت : در این نمایشگاه تمام پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و فاصله اجتماعی مناسب رعایت می شود .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، حامد خورشیدی در جمع خبرنگاران هرمزگان افزود : در این نمایشگاه ۹۵ درصد تولید کنندگان گل و گیاه از استان های مرکزی ، گلستان ، مازندران ، گیلان ، همدان ، فارس ، اصفهان و… در کنار آنها تولیدکنندگان هرمزگان شرکت کرده اند .

خورشیدی با اشاره به اینکه استقبال تولیدکنندگان گل و گیاه در هرمزگان نسبت به سال ۹۸ بیشتر بوده است ، ادامه داد : در نمایشگاه امسال در کنار تولیدکنندگان هرمزگان ۲۰ استان از استان های کشور شرکت کرده اند .

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ یکسری گل و گیاهان در نمایشگاه به فروش رسید که با شرایط جوی هرمزگان سازگار نبود و امسال با شناسایی آنها ، این گیاهان از لیست نمایشگاه حذف شدند ،  تصریح کرد : بیش از ١٠ هزار گونه زیبا از گل و گیاه طبیعت بی همتای ایران زمین  در این نمایشگاه عرضه می شود .

عکاس : نادر ناصری

نماینده شرکت سفیران با بیان این موضوع که نمایشگاه اقتصادی در کنار ایمنی و بهداشت با همکاری و تلاش سازمان صمت هرمزگان و همکاران در شرکت نمایشگاه های بین المللی هرمزگان ، نمایشگاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی داریم ، توضیح داد :  قبل از ورود به سالن اصلی نمایشگاه اگر داخل تجمع باشد بازدیدکنندگان می توانند بر روی صندلی هایی که در حیاط نمایشگاه چیده شده اند منتظر بمانند همچنین  با یک بنر بزرگ تمام پروتکل ها را برای بازدیدکنندگان  و مشارکت کنندگان با ۱۳  عنوان ( از دست به دست نمودن اجناس خودداری شود، از ارائه پول نقد جهت خرید اجناس خودداری کنید، فروشندگان می بایست حدفاصل حداقل ۵/۱ متری را بین اعضای غرفه رعایت کنند ، رعایت فاصله طولی حداقل ۵/۱ متری بین بازدیدکنندگان اجباری است ، ایجاد هجوم و صف کشیدن پشت ویترین هر یک از غرفه ها ممنوع است و …) در ورودی سالن نمایشگاه نصب شده است .

عکاس : نادر ناصری

خورشیدی از دیگر اقدامات جهت رعایت پروتکل های بهداشتی چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در بندرعباس به دایر شدن غرفه ماسک و الکل در ورودی سالن نمایشگاه ، سنجیدن تب بازدیدکنندگان و غرفه داران در زمان ورود به سالن ، استقرار نیروی حراست در تمام راهروها جهت حفظ پروتکل های بهداشتی و چک کردن کارت واکسیناسیون غرفه داران اشاره کرد .

وی تصریح کرد : به صورت استاندارد راهرو های نمایشگاه های بین المللی باید ۲ متر و ۸۰ سانتیمتر باشند اما در نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی در بندرعباس به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی  از راهروهای ۳ متر و ۵۰ سانتیمتر و ۴ متر استفاده کرده ایم .

نماینده شرکت سفیران با بیان اینکه با غرفه داران صحبت کرده ایم که سرعت عمل را در پاسخگویی به مشتری بالا ببرند ، مطرح کرد : ورودی نمایشگاه را یک لاین به قطر ۶ متر خالی گذاشته ایم که به هیچ عنوان تجمعی صورت نگیرد .

خورشیدی خاطر نشان کرد : با برگزاری این نمایشگاه با ۱۰۰ غرفه می خواهیم به مردم یادآوری کنیم زندگی با وجود کرونا جاری است .

عکاس : نادر ناصری

وی همچنین یادآور شد : با برگزاری این نمایشگاه تعداد زیادی غرفه دار  به استان هرمزگان آمده اند که با اسکان چند روزه می توانند به اقتصاد این استان کمک کنند .

گفتنی است ، چهارمین نمایشگاه گل و گیاه و ادوات باغبانی همزمان با نمایشگاه مواد غذایی، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک، زعفران و خشکبار از تاریخ ۱۱ بهمن ماه  از ساعت ١۶ تا ٢٣ تا روز جمعه ١۵ بهمن در ساعت ١١ صبح در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی  بندرعباس( سه راه جهانبار) دایر است .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا