معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، وجیه الله جعفری، در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم ، اظهار داشت: برای تبادل دانش، نیازمند برگزاری کنفرانس های تخصصی هستیم.

جعفری افزود: استفاده بهینه از شرایط موجود در زنجیره بخش معدن از بالادستی تا پایین دستی  و کاهش قیمت تمام شده، نیازمند توجه به حوزه پژوهش و فناوری است.

وی تصریح کرد: مرز اقتصادی بین همه پروژه های اقتصادی و معدنی به اندازه ای به هم نزدیک شده است که اگر بخواهیم  اقتصاد کاری  را در زنجیره تولید بالا ببریم، نیازمند مسلط شدن به دانش روز هستیم.

جعفری تصریح کرد: برای دستیابی به دانش روز، نیازمند پژوهش و دستیابی به فناوری های روز هستیم. این روند موجب کاهش قیمت تمام شده، قابلیت رقابت با دیگران و نیز قابلیت توجیه اقتصادی در بنگاه اقتصادی می شود.

*مدیریت بخش مهمی از اقتصاد توسط صنعت فولاد

جعفری با اشاره به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور مهم است، گفت: امروز بخش فولاد با تولید ۳۰ میلیون تن و ۴۰ میلیون تن ظرفیت و نیز رسیدن ظرفیت به ۵۵ میلیون تن تا ۱۴۰۴، بخش مهمی از اقتصاد را مدیریت می کند.

وی افزود: اینکه اکنون صنعت فولاد به سمت تخصصی تر کردن با بهره گیری از دانش روز،  نوآوری، فناوری برود، امری بدیهی، قابل هدایت و حمایت است.

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: امیدواریم بتوانیم به نقاط مطلوب زنجیره فولاد در همه ابعاد با توسعه زنجیره های پایین دستی برسیم.

 وی افزود: بدون شک می توانیم به جدیدترین دانش روز در  این صنعت، با تلاش پژوهشگران و نخبگان  دست یابیم.

در پایان مراسم، با حضور جعفری و علی نبوی، دستیار ویژه وزیر صمت از پژوهشگران برتر صنعت فولاد تقدیر شد.

 انتهای پیام