وزیر بهداشت گفت: سرانه تخت بیمارستانی ما 1.6 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت است اما در کشورهای مختلف این شاخص 5 یا 6 به ازای هر 1000 نفر است و ما تا پایان این دولت این شاخص را بهبود بیشتری خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، دکتر سعید نمکی در مراسم چهاردهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح ۳۰ پروژه حوزه سلامت با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: همواره نگاه خاصی در خدمت به مردم محروم داشتم و یکی از استان‌هایی که همواره از دیرباز جاذبه خدمت در آن برای من وجود داشت، هرمزگان عزیز بوده است که راه پرفراز و نشیبی را تا به امروز طی کرده و حقیقتا کارهای بسیار بزرگی نیز در زمینه عمران و آبادانی و پیشرفت آن صورت گرفته است.

وی به مشکلات ناشی از تالاسمی، مالاریا، بیماری‌های واگیردار و … در هرمزگان در سال‌های پیش از انقلاب و روند پرتلاش پس از انقلاب برای رفع محرومیت از این استان، به استقرار آی‌سی‌یو و سی‌تی اسکن در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شهرهای مختلف استان به عنوان اتفاقی بزرگ در کشور یاد کرد که سبب شده اکنون زیرساخت‌های حوزه سلامت تقویت شده باشند و مردم از خدمات مناسب‌تری برخوردار باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: هر ۱۰۰ یا ۱۵۰ سال چنین رخدادی در جهان رقم می‌خورد که کل نظام اجرایی کشورها را زمین‌گیر می‌کند اما با لطف خدا و همت عزیزان در این سرزمین و مجاهدت زنان و مردان عرصه سلامت، شاهد

نمکی به زمین‌گیر شدن ساختار بهداشت و درمان بسیاری از کشورهای مطرح جهان در مواجهه با این بیماری نیز اشاره‌ای داشت و بیان کرد: سرانه تخت بیمارستانی ما ۱٫۶ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است اما در کشورهای مختلف این شاخص ۵ یا ۶ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است و ما تا پایان این دولت این شاخص را بهبود بیشتری خواهیم داد.

وی با پیشرفت توأمان بخش‌های مختلف کشور همزمان با شیوع کرونا، گفت: ما هم می‌جنگیم و هم تاریخ می‌سازیم و ما ملتی مصداق کلام حاجقاسم سلیمانی هستیم.

وزیر بهداشت از تلاش‌های استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مجموع نمایندگان استان نیز تقدیر کرد و گفت: روزهایی را فراموش نمی‌کنم که با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تماس می‌گرفتم و این سردار سلامت در تقلای تلاش برای تأمین تجهیزات و امکانات برای درمان با نفس گرفته با من سخن می‌گفت و در کنار همدلی و تلاش دیگر عزیزان توانستیم تا امکانات استان را برای مواجهه با این بیماری تقویت کنیم.

نمکی همچنین اظهار کرد: برای دست بوسی و تکریم خالقان حماسه‌ها به استان‌ها سفر می‌کنم و تاریخ نشان خواهد داد که عزیزان ما در عرصه سلامت چه مجاهدت‌ها کردند.

وی از تجهیز بیمارستان ارتش در هرمزگان نیز خبر داد و گفت: قرار است تا در این منطقه برای جذب توریست سلامت برنامه ریزی کنیم و تا پایان این دولت تعداد قابل توجهی تخت به ظرفیت درمانی این استان اضافه خواهد شد و ما این توسعه را برای مردم عزیزمان که لایق بهترین‌ها هستند، ادامه خواهیم داد.