رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان امروز (27 آذر ماه ) در نشستی خبری در جمع خبرنگاران هرمزگان ، با بیان اینکه زمانی که اتاق بازرگانی بندرعباس را تحویل گرفتیم مشکلات مدیدی داشت ، گفت :اتاقی را تحویل خواهیم داد که در حد نام و اعتبار هرمزگانی ها باشد و در کشور به هرمزگان ببالند و با شانتاژ برخی افراد کنار نمی رویم زیرا دست برخی افراد سودجو را کوتاه کردیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمدرضا صفا افزود :  وقتی اتاق بازرگانی هرمزگان را تحویل گرفتیم رتبه ۳۴ را داشت و خوشبختانه امروز به زیر رتبه ۱۵ رسیده ایم.

صفا  عنوان کرد : از همتی، استاندار سابق هرمزگان قدردانی می‌کنم که حمایت خیلی خوبی از اتاق داشت و این حمایت ها باعث شد اتاق بازرگانی عضو ثابت جلسات دستگاه های اجرایی باشد و از دوستی، استاندار جدید هرمزگان نیز قدردانی می کنم که از ابتدای کار حمایت خود را از ما دریغ نکرد.

وی  تصریح کرد: در این مدت سعی کردیم با پیگیری های هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی هرمزگان را تشویق به گرفتن کارت بازرگانی کنیم. ساختمان جدید اتاق بازرگانی با ۵ هزارمتر زیربنا که با حمایت های اتاق بازرگانی ایران در حال ساخت است، تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

صفا مطرح کرد: اتاق بازرگانی در دوران کرونا، دستگاه معین هرمزگان  شناخته شد و در این راستا بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک برای دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان هرمزگان بیان داشت : حدود ۲ سال گذشته که ما اتاق را تحویل گرفتیم ۵۴۸ کارت بازرگانی در هرمزگان صادر شده بود اما امروز این تعداد به یکهزار و ۵۶۸ کارت رسیده است.

وی ابراز داشت : امروز در تمامی جلسات تخصصی از تشکل ها و کمیسیون های تخصصی اناق استفاده می شود. امروز در حوزه بین الملل با روسیه، اکراین، پرتغال، سنگال، عراق و … ارتباط برقرار کرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با بیان اینکه اتاق بازرگانی حامی بخش خصوصی است ، تصریح کرد: اگر روزی شخص بنده با رانت اتاق بازرگانی به جایی رسیدم، حتماً اعلام کنید.

این مسئول بیان کرد: در بحث کرونا، اتاق بازرگانی جایگاهی همچون دستگاه معین در بحث کمک به بخش کرونا تبدیل شد و ۳۰ میلیارد تومان مجموع کمک اهدایی به بخش درمان بود.

صفا با اشاره به اینکه کارت های بازرگانی برای تسهیل در روند صادرات و واردت انجام می شود اما کارت های عضویت تنها نشان دهنده عضویت اتاق و دارای عضویت برخی نهادهای جهانی است، عنوان کرد: از سال ۹۸ تایید کارت بازرگانی از طریق سازمان صمت صورت می گیرد و تنها تایید اهلیت بر عهده اتاق بازرگانی است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با بیان اینکه برخی از نا آگاهان تمامی موارد را به اتاق بازرگانی ارتباط می دهند که این موضوع صحت ندارد و تمامی موارد به صورت سیستمی از طریق سازمان صمت صورت می گیرد، اضافه کرد: عده ای با اینکه عضو اتاق بازرگانی هرمزگان و ایران نیستند ، مصاحبه می کنند و ادعایی مطرح می شود که تعداد ۱۵۰۰ کارت بازرگانی صادر شده خب چرا نمی گویند در کجا صادر شده و مدرک و استدلال آن چیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صدور کارت بازرگانی نیز سلیقه ای نیست بلکه همه چیز سیستمی و طبق روال قانونی صورت می گیرد، ادامه داد :  در قشم، بندرلنگه و جاسک نیز اتاق بازرگانی هرمزگان علاوه بر بندرعباس صاحب دفتر است.

صفا بیان کرد: وظیفه داریم به اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان خدمات دهیم و ظرف ۴۸ ساعت نیز کارت عضویت اتاق بازرگانی نیز صادر می کنیم و کارت عضویت همانند جواز کسب است پس از دریافت کارت عضویت می توان عضو کمیسیون و اتحادیه های اتاق بازرگانی باشد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی خود بر روند صدور کارت های بازرگانی آگاه و دنبال می کنند و مانع از بروز کوچکترین تخلفی در این زمینه می شوند، عنوان کرد: نمی توانیم پولی را هزینه کنیم مگر آنکه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی آن را تایید کند و سپس آن هزینه را انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با بیان اینکه ریالی در خصوص عضویت در شهرک های صنعتی نگرفته و نمی گیرم بلکه همواره به دنبال کمک و ارائه خدمات به شهرک های صنعتی بوده و هستم، عنوان کرد: با جوسازی های بیهوده فعالیت اتاق بازرگانی نیز کاهش نمی یابد بلکه با قدرت تر از پیش در مسیر افزایش توان و ارائه خدمات به فعالین اقتصادی حقیقی گام بر می داریم.

صفا با اشاره به اینکه رتبه بندی فعالین اقتصادی واقعی و حقیقی استان هرمزگان را شفاف اعلام کردیم، خاطرنشان کرد:  هیچگاه نه برای خودم و نه برای حل مشکلات خودم از اتاق بازرگانی بهره نبرده و نمی برم و از اتاق بازرگانی نه بنده و نه اعضای هیات رئیسه ریالی به عنوان حقوق دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه کسی که مشکلی دارد برای حل آن داد نمی زند بلکه به دنبال حل مشکلش می رود و در مسیر قانونی گام برمی دارد، عنوان کرد: برای حفظ آبرویم از خودم گذشتم و هیچگاه به دنبال پست و جایگاه نبوده و نیستم و هر وظیفه ای بر دوش دارم تنها برای خدمت به فعالین اقتصادی است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام