رئیس پلیس فتا استان از شناسایی مجرم سایبری که با استفاده از واتس‌آپ موجب سلب آسایش خانواده فرد شاکی شده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،سرگرد احسان بهمنی گفت: درپی مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر مزاحمت اینترنتی توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتس‌آپ که موجب سلب آسایش وی شده است، پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بهمنی افزود: کارشناسان پلیس فتا با تشکیل پرونده و با توجه به اظهارات اولیه شاکی ضمن جمع‌آوری مستندات لازم و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی متهم را شناسایی وبا هماهنگی قضایی در یک عملیات پلیسی در بندرعباس دستگیر کردند .

وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده در مواجهه با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به اعتراف گشوده و به بزه ارتکابی معترف شده و اقرار کرد با شاکی مشکل مالی داشته و ایشان پیمانکار قبلی او بوده که به دلیل عدم دریافت مطالبات خود اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی در فضای مجازی کرده است.

بهمنی با بیان اینکه هرکس در فضای مجازی به توهین، تهدید، نشر اکاذیب و … اقدام کند به موجب قانون مجرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی را بدنبال دارد، به عموم شهروندان بویژه کاربران مجازی توصیه کرد به هیچ وجه اختلافات شخصی و خانوادگی خود را به فضای مجازی نکشانند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان همچنین از شهروندان و مردم فهیم استان خواست در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت نمایند تا ازاین طریق پیگیری های لازم انجام شود.

انتهای پیام