همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن اسلامی ضمن برگزاری رژه خودرویی و طنین انداز شدن بوق کشتی ها، مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا در بندر شهید رجایی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و آغاز چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، لحظه ورود امام خمینی(ره) به میهن، بوق کشتی‌ها در بندر شهید رجایی طنین انداز شد.

پرسنل یگان حفاظت بندر شهید رجایی و شرکت های بخش خصوصی در دهه مبارک فجر از درب ورودی تا مزار شهدای گمنام دفاع مقدس این بندر رژه رفته و با احتزاز پرچم و تصاویری از امام راحل ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی را برای کارکنان این مجتمع بندری تداعی کردند.

در این مراسم جمعی از جامعه بندری و دریایی، با حضور در جوار شهدای گمنام آرمیده در این بندر، با اهدای گل و نثار فاتحه وعطرافشانی، به آرمان شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید میثاق کردند .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مراسم گرامیداشت دوازدهم بهمن ماه با اشاره به “ایام‌الله” از منظر آیات شریفه قران (_پنج سوره ابراهیم و ۱۴ سوره جاثیه ) اظهارداشت: ایام‌الله به‌ معنای روزهای خدا می باشد و عنصر اصلی در معنای آن نشانگر بودن دست و قدرت الهی است.

علیرضا محمدی کرجی ران افزود: انقلاب دینی که در پایان قرن بیستم میلادی رخ داد، به گفته بسیاری از ناظران داخلی و خارجی، بزرگ‌ترین تحول قرن نام گرفت که این مهم ریشه در عوامل بسیاری داشت که مهم‌ترین آنان، اعتقاد جامعه ایرانی و تکیه بر ارزش‌ها و آموزه‌های مقدس دینی بوده است.

محمدی بیان کرد: ثبت روزهای ۱۲ و ۲۲ بهمن به عنوان یوم الله در تقویم انقلاب اسلامی، گرامیداشت این روزها و برپایی جشن های مختلف نشان می دهد برای به ثمر نشستن این روزهای خاص، عنایت خدا بوده که این کشور به این مرحله از عظمت، اقتدار، آزادگی و استقلال رسیده است.

وی با اشاره به آمار بیش از ۲۰۰ هزار تن شهید کشور از دوران جنگ تحمیلی تا کنون، یادآور شد: امروز درحالی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم که برای صیانت از این انقلاب  خون شهدا ریخته شده ، شهدایی که ۸۱ درصد آنان سی ساله بوده  و این نشان می دهد برای ایستادگی پای انقلاب نقش جوانان حائز اهمیت بوده است.

محمدی در این رابطه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در این بیانیه سلاح موفقیت و قدرتمندی کشور را داشتن ایمان عمیق، علم و صلاحیت و شاستگی دانسته، لذا آنچه انقلاب اسلامی را پیروز و سربلند کرده الهی بودن انقلاب، قدرت معنوی برخواستن از متن جامعه و فطرت انسانی بود که در کنار یک رهبر بزرگ مانند امام خمینی(ره) این انقلاب در عصر حاضر اتفاق افتاد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه بندر شهید رجایی در توسعه و بالندگی اقتصاد کشور، خطاب به کارکنان و نیروهای جوان این بندر خاطرنشان کرد: شما به عنوان متولی و امانت داران انقلاب اسلامی در این مجموعه اقتصادی با تکیه بر سلاح وحدت، ایمان، دانش و مهارت افزایی خود باید کاری کنیم که نه تنها کاری بر زمین نماند بلکه با تقویت باورمندی و توان خود مسیر توسعه اقتصاد کشور را هموار سازیم.

پخش سروده های انقلابی، قرائت اشعار انقلابی با حضور مدیر، معاونان و جامعه دریایی و بندری استان هرمزگان از جمله برنامه های اجرا شده در نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در بزرگترین بندر تجاری ایران بود.

انتهای پیام