مسئول و كارشناس تغذيه شبكه بهداشت و درمان ميناب از برگزاري چالش هفت روزه يك قدم تا سلامتي، در بين پرسنل اداري و كارشناسان شبكه بهداشت و درمان شهرستان ميناب خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، معصومه زاهدی گفت: با توجه به شیوع استفاده از مواد غیر طبیعی در بین مردم و ادارات مختلف این چالش با هدف درست مصرف کردن و دوری از تنقلات شور  و میان وعده های ناسالم ترتیب داده شده که هرساله از ۲۰  تا ۲۶ دی ماه انجام میشود .

زاهدی با بیان اینکه : برنامه ی آموزشی به صورت هفته ای با راهکارهای ساده تغذیه ای همراه است که  در روز اول به جای مصرف قند، شکر، شکلات در محیط کار از خرما،  کشمش یا توت خشک مصرف کنیم در روز دوم : به جای مصرف کیک،  کلوچه، شیرینی ها در محیط کار از میوه،  سبزیجات و بیسکویت سبوس دار استفاده کنیم . در روز سوم به جای مصرف نوشیدنی های حاوی قند افزوده ( نوشابه ،آبمیوه صنعتی ) از دوغ ، شیر کم چرب استفاده کنیم.

وی  اظهار کرد : در روز چهارم : میزان روغن و نمک کمتری برای تهیه غذا ها استفاده کنیم در روز پنجم مقدار سبزیجات در تهیه غذا ها بکار ببریم و در روز ششم به جای تنقلات و آجیل شور از تنقلات سالمتری مثل نخود، کشمش،  گندم برشته و مغزی های خام مصرف کنیم

زاهدی افزود : در روز هفتم،  اگر مایلید از غذاهای سرد مثل ساندویچ در محل کار مصرف کنید، ساندویچ نان و پنیر گوجه و خیار، نان و تخم مرغ و انواع کوکو ها که با روغن کم تهیه شده اند گزینه های مناسبی هستند.

کارشناس تغذیه با بیان اینکه اگر ما این موارد راکه جزو حداقل تنوع تغذیه ای محسوب می شود رعایت کنیم قطعا فواید این کار در طول مدت می تواند باعث  ارتقای سلامت فردی میشود.

انتهای پیام