معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برگزاری دوره رایگان آموزش طراحی سنتی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، ساناز رمجی با اشاره به این مطلب گفت : دوره آموزش طراحی سنتی روز دوشنبه ۲۱ آذرماه با همکاری موسسه مشق آفرینش در بندرعباس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی سنتی پیش‌ نیاز رشته رودوزی‌های سنتی است ، افزود : طراحی سنتی به‌ عنوان پایه و اساس نقش و نگار حاصل از ذوق و هنر هنرمندانی است که به‌ واسطه نگاره‌ها و آرایه‌های حاصل به حفظ ، اشاعه فرهنگ و سنن این مرزوبوم مبادرت ورزیده‌اند و رودوزی‌های سنتی در این مقوله از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود : نقوش به‌کار رفته در محصولات گلابتون دوزی ، خوس دوزی و خوس بافی حاصل ذهن طراحان و خلاقانی است که درگذشته می‌زیستند و نسل به نسل به ما رسیده‌اند و ما بر آن شدیم جهت حفظ و آگاهی بخشی، در خصوص نمود این نقوش و جایگاه آن در محصولات تولیدی استان دوره آموزشی طراحی سنتی ، پیش‌نیاز رودوزی‌های سنتی را برای شاغلین صنایع‌دستی مرتبط با این هنر ، برگزار کنیم.

رمجی ادامه داد : علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره ۹۱۷۵۲۵۴۰۴۴ تماس بگیرند.

وی تأکید کرد : دوره طراحی سنتی همچنین روزهای سه‌شنبه ۲۲ آذرماه در شهر بندرلنگه شهر ملی گلابتون دوزی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام