همزمان با گرامیداشت ایام خجسته شعبانیه دومین جلسه ستاد مناسب سازی اماکن و معابر در محل سالن کنفرانس فرمانداری بندرعباس با رعایت پروتکل های بهداشتی به ریاست فرزاد ابراهیمی معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بندرعباس برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، همزمان با بزرگداشت ایام  فرخنده  شعبانیه دومین جلسه ستاد مناسب سازی اماکن و معابر شهری در محل سالن کنفرانس فرمانداری بندرعباس با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی به ریاست  فرزاد ابراهیمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و به میزبانی مدیریت بهزیستی بندرعباس و سایر اعضای ستاد برگزار شد.

 شایان ذکر است در ابتدای این جلسه علی جاودان رئیس بهزیستی بندرعباس و دبیر جلسه ضمن  تبریک اعیاد فرخنده شعبانیه و تقدیر و تشکر از همراهی اعضای ستاد در خصوص پیگیری مصوبات جلسه قبل  در زمینه قانون جامع حمایت از حقوق معلولین به عنوان یک شهروند عادی

 و نیزامکان دسترس پذیری  آسان افراد  دارای معلولیت به امکانات رفاهی سطح شهر و امکان استفاده از فضا و مبلمان شهری  به ارائه توضیحاتی پرداخت .

فرزاد ابراهیمی اظهار داشت: افراد دارای معلولیت به عنوان بخشی از بدنه جامعه حق برخورداری از امکانات ورزشی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و خدمات شهری را دارا می باشند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود بر مناسب سازی  اماکن و مبلمان  شهری و ایجاد فضایی بدون مانع و تسهیل در  دسترس پذیری  برای افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت :

یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای افراد جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت دسترسی آسان به امکانات موجود  در  جامعه می باشد که این مهم باید در دستور کار دستگاه های اجرایی عضو این ستاد قرار گیرد.

ابراهیمی نیز در ادامه سخنان جاودان تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای احقاق حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت شهرستان و با عنایت به  الزام های قانونی، اخلاقی اقدامات لازم را در زمینه پیشبرد اهداف کمیته مناسب‌سازی معمول نمایند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال خدمت رسانی  مناسب به افراد دارای معلولیت همه تلاش و همت خویش را به کار گیرند .

گفتنی است تشکیل گشت تخصصی متشکل از اعضای ستاد مناسب سازی با همراهی بهزیستی جهت بازدید از اماکن و معابر سطح شهر

 بررسی ساز و کار لازم  برای ایجاد پارک ها و فضاهای بازی مناسب سازی شده ویژه کودکان دارای معلولیت،مناسب‌سازی دستگاه‌های خودپرداز بانک های عامل سطح شهر، مشخص شدن وضعیت ایستگاههای بی آر تی از جمله مهمترین مصوبات  مطرح شده در این کمیته بود.

انتهای پیام