استاندار هرمزگان به همراه مدیر کل شیلات استان طي جلسه اي  با معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و معاونين در محل سالن جلسات سازمان شيلات ايران ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، خون میرزایی در این دیدار، توضیحاتی در زمینه مطالعات انجام گرفته، توانمندی ها و استعدادهای استان هرمزگان در زمینه های آبزی پروری دریایی ( میگو و ماهی در قفس) و صید و صیادی ارائه نمود و بر ضرورت توسعه پرورش ماهی دردریا و مرتفع نمودن مشکلات پیش روی این صنعت با همکاری استاندار تاکید کرد.

همچنین فراهم نمودن امکانات زیرساختی مانند گاز و برق برای پرورش چندباره میگو در طول سال و نیز امکان بهره برداری شیلاتی از چاه های آب شیرین و شور موجود در منطقه از دیگر موضوعات مورد تاکید وی دراین جلسه بود.

پرویز محبی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات نیز با اشاره به ظرفیت قابل توجه صید سطح زیان ریز (موتو و ساردین ماهیان) و استفاده از ظرفیت صید در آب های دور به بررسی امکان ایجاد درآمد در بنادر ماهیگیری برای هزینه کرد در طرح های توسعه شیلاتی اشاره کرد.

افراسیابی سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری، به منظور افزایش اشتغال با توجه به ضریب بالای بیکاری در منطقه، پیشنهاد توسعه متراکم تیلاپیا در شرایط بدون تعویض آب و به صورت کاملا بسته را مطرح نمود و همچنین بر پرورش متراکم میگو در سیستم های گلخانه ای با راندمان بالاتر تاکید کرد.

علی ایزدی معاون مجری طرح پرورش ماهی در دریا نیز با اشاره به ضرورت ایجاد هلدینگ یا حامی برای تولیدکنندگان ماهی در قفس، بر ضرورت واردات مولدین اصلاح نژاد شده گونه های هدف به عنوان یک زیرساخت اصلی و داشتن برنامه تحقیق و توسعه به عنوان چراغ راه توسعه استان تاکید نمود.

در پایان مهدی دوستی ضمن تشکر از اقدامات شیلات استان ضمن حمایت از طرحهای شیلات استان به موضوعات و چالش ها و توسعه هر چه بیشتر آبزی پروری و ساماندهی شناورهای صیادی  در استان اشاره کرد وهمکاری هر چه بیشتر سازمان شیلات ایران را به منظور حمایت و برون رفت از مشکلات خواستار شد

گفتنی است معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در این جلسه از دکتر عبدالرسول دریایی مدیرکل شیلات استان هرمزگان به پاس مدیریت شایسته ونمونه درشیلات با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی نمود.

انتهای پیام