سرپرست شیلات هرمزگان در راستای ارتقای تعامل و همفکری در مسیر توسعه شیلاتی استان و فراهم سازی زمینه توسعه دانشگاه محور شیلات با رئیس دانشگاه هرمزگان و جمعی از اساتید این دانشگاه دیدار کرد‌.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در این دیدار سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان با بهره مندی از بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد ، بیش ازچهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و ۱۹ بندر صیادی جایگاه ویژه ای در صید و صیادی کشور دارد تصریح کرد: استان هرمزگان همچنین بالغ بر ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو و ظرفیت تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی در قفس را دارد که نشان از جایگاه خوب شیلات استان در حوزه آبزی پروری کشور است.

مسعود بارانی با اشاره به حمایت های خوب سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان از طریق ایجاد زیستگاه های مصنوعی در آبهای غرب هرمزگان شده است و احداث و استقرار بالغ بر دوهزار سازه در آبهای شرق استان با همت دولت سیزدم و در آینده ای نزدیک در دستور کار است.

وی همچنین پیشنهاد داد دانشگاه در زمینه تکثیر گونه های بومی میگوی استان و همچنین تکثیر ماهی های بومی جهت پرورش ماهی در قفس ورود نماید و یاری رسان بخش خصوصی در این موضوعات باشد.

بارانی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شیلات هرمزگان و دانشگاه هرمزگان در مسیر تعامل و هم افزایی خبر داد وگفت: امید داریم ارتباط بین دانشگاه و کارشناسان حوزه شیلات بیش از پیش افزایش یابد.

سرپرست شیلات هرمزگان ضمن تاکید بر رسیدن به توسعه پایدار، استفاده بهینه از منابع دریایی با افزایش تولید محصولات شیلاتی از طریق توسعه پایدار صید و پرورش آبزیان گفت: بدون شک دانشگاه می تواند با استفاده از ظرفیت های خوب علمی و پژوهشی تسریع کننده و تسهیل گر توسعه شیلات محور استان باشد.

مسعود بارانی گفت صید و صیادی پایدار،ایجاد ارزش افزوده محصولات شیلاتی،تصحیح و ارتقای روش های صید، بهبود و بالا بردن کیفیت محصولات شیلاتی، افزایش صادرات آبزیان با هدف ارز آوری به کشور، فرهنگ‌سازی در بالا بردن مصرف سرانه آبزیان،شناسایی گونه های جدید اقتصادی آبزیان برای تکثیر و پرورش، بازسازی ذخایر و زیستگاه‌های طبیعی در جهت کم کردن فشار صید آبزیان از دغدغه‌های شیلات استان است که با جدیت در حال پیگیریست و دانشگاه ها و مراکز علمی می‌توانند با ارائه راهکارها شتاب دهنده این مهم باشند.

رئیس دانشگاه هرمزگان نیز در ادامه نوآوری و فن آوری در حوزه شیلات را از ماموریت های مهم این دانشگاه در حوزه شیلات خواند و تصریح کرد: امید است باهم افزایی تعامل و همکاری بین دانشگاه هرمزگان و شیلات شاهد اتفاقات و دست آوردهای خوبی در حوزه شیلات باشیم.

محمد صادقی همچین ایجاد ظرفیت های مناسب در راستای توسعه در بخش های شیلاتی با استفاده از ظرفیت های مشترک دانشگاه و شیلات هرمزگان را یکی از اهداف مشترک این دو نهاد خواند.

انتهای خبر /