سرپرست شیلات هرمزگان با مدیرکل امور اقتصاد و دارایی های استان هرمزگان در راستای ارتقای تعامل و همکاری بین دو دستگاه دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت های شیلاتی محوری طلایی برای توسعه پایدار هرمزگان است گفت: وجود ظرفیت های عظیم صید و صیادی و آبزی پروری و همچنین دیگر صنایع و فعالیت های شیلاتی زمینه اشتغال حدود ۳۵ هزار خانوار در استان را فراهم کرده است که به خوبی بیانگر اهمیت فعالیت های شیلاتی است.

بارانی همچنین از پیگیری اعتبارات، مطالبات و دیون مربوط به پروژه های شیلات و فعالیت های شیلاتی در این دیدار خبر داد و گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده و وضعیت اجرای پروژه ها به طور مفصل و جامع تشریح کرد.

وی افزود: سواحل استان هرمزگان از مناطق بسیار مستعد در آبزی پروری و صید و صیادی است و رونق اقتصادی،اشتغال زایی و ارزش افزوده ایجادی شیلات در صورت حمایت می تواند بیش از پیش در توسعه استان نقش آفرینی کند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان تکثیر ماهیان دریایی، پرورش ماهیان دریایی در قفس، صید صنعتی و دور از ساحل،صنایع جانبی شیلات و … را از زمینه های مهم و خوب سرمایه گذاری در فعالیت های شیلاتی خواند.

بارانی همچنین خواهان بسته های حمایتی در کنار ظرفیت های سرمایه گذاری شد و تصریح کرد: ورود سرمایه گذاران در کنار حمایت از سرمایه گذاران می تواند زمینه ساز موفقیت در بهره برداری از ظرفیت های شیلاتی شود.

در ادامه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان فعالیت های شیلاتی را ظرفیت ویژه ای برای استان خواند و گفت: نگاه حمایتی به فعالیت های گسترده شیلات در هرمزگان باید به صورت ملی باشد و بی شک شیلات یکی از مهمترین محورهای توسعه استان است.

مهدی دسینه همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت های استانی و ملی بر رفع موانع تولید و توسعه شیلاتی استان،گفت: امید داریم با تعاملات و همکاری های به وجود آمده شاهد اجرایی شدن برنامه های موفقی برای توسعه شیلات باشیم.

انتهای خبر /