در راستای تداوم افزایش تعاملات منطقه ای فولاد هرمزگان با سازمان ها و ادارات ذینفع خود، با حضور مدیرعامل فولاد هرمزگان و مدیرکل گمرکات استان هرمزگان مشکلات رویه های گمرکی حوزه صادرات و ترانزیت بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در این دیدار  مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن تقدیر از همکاری های گمرکات استان در کاهش موانع، تعاملات بیشتر با گمرک را خواستار شد.

عطاا… معروف خانی ، با اشاره به اینکه نیمی از فعالیت های گمرکی کشور در استان هرمزگان انجام می پذیرد، نقش گمرکات استان هرمزگان در تولید را کلیدی خواند و گفت : همکاری و تعامل فولاد هرمزگان و گمرکات استان می تواند باعث افزایش تولید و اشتغال آفرینی در استان هرمزگان شود. معروفخانی در ادامه  تاکید کرد : فولاد هرمزگان  به دنبال دریافت تسهیلات جدید  از گمرکات استان و تعاملات بیشتر است.

معروفخانی در این دیدار پیشنهاد صادرات و ترانزیت داخلی بین گمرک شهید رجایی و گمرک منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را  مطرح کرد. 

 مدیرکل گمرک شهید رجایی و سرپرست گمرکات استان هرمزگان نیز گفت : نگاه ما به حوزه تولید و صنعت فراتر از یک سخن است و اجازه نخواهیم داد بخشنامه های خلق الساعه در  تولید خلاء ایجاد کند .

حسین سعیدی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال آفرینی اذعان داشت : حوزه صنعت مهمترین زمینه برای سرمایه گذاری ، تولید و ایجاد اشتغال است،  لذا ما تمام سعی خود را خواهیم داشت تا در بخش اجرایی هر آنچه در توانمان است با ارائه تسهیلات،  به ویژه خدمات شبانه روزی و ۲۴ ساعته ، ارزیابی کالا در محل کارخانه ، قبول ضمانتنامه ها به مدت یکسال برای شرکتهای تولیدی و غیره ، معضلات و مشکلات به وجود آمده در حوزه صنعت را رفع کنیم . وی با تاکید بر اینکه نگاه گمرک به صنعت و تولید نگاهی مثبت و بیشتر از یک سخن است گفت : اجازه نخواهیم داد بخشنامه های خلق الساعه در  تولید و اشتغال آفرینی خلاء ایجاد کند .

سعیدی همچنین دستور بررسی پیشنهادات مطروحه در خصوص تسهیل فرایندهای صادرات و ترانزیت را صادر کرد.

انتهای پیام