مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری ریه های تقویت کننده سرزمین در شرایط سخت تحریم ها هستند، گفت:دیپلماسی اقتصادی فعال با کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد‌ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز درهرمزگان، افشار فتح الهی اظهار کرد:امیدوارم با برنامه ریزی دقیق و طراحی مناسب ، عقب ماندگی های این خطه را جبران کرده و به مسیر توسعه جزیره زیبا قشم شتاب بیشتری دهیم.

فتح الهی گفت : با طرح های بلند و میان مدت به زودی مشکلات قشم را برطرف نموده و ریل گذاری جدید جزیره را در یک مسیر صحیح هدایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرهنگ‌غنی ارزشمند و تمدن کهن مردم اصیل و نجیب جزیره قشم گفت : با تکیه به همین ارزش های فرهنگی به دنبال معرفی قشم به عنوان منبع تولید قدرت هستیم.

فتح الهی افزود: اینکه‌ با گذشت سی سال مردم هنوز مشکلات اب و برق داشته و از ساده ترین خدمات مناطق ازاد بی بهره اند ، نشان‌از کم‌کاری هاست که طی سالهای گذشته مردم‌ را نسبت به منطقه ا بی اعتماد کرده است.

این مسئول افزایش اعتماد بین مردم و سازمان منطقه ازاد قشم را اولویت کاری خود و همکارانش در این مجموعه دانست و گفت: قشم در توسعه اقتصاد دریا محور نقش بسزایی دارد و با اجرای این مهم مشکلات مردم نیز حل می شود.

فتح الهی گفت :تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه ، نیاز به تغییر رو یکرد دیپلماسی حاکم‌ بر سازمان منطقه ازاد دارد ، راهبرد جدیدتغییر رویکرد سازمان منطقه ازاد از محلی گرایی به منطقه و فرامنطقه گرایی است .

وی افزود: دیپلماسی اقتصادی فعال با کشورهای اطراف و‌کشورهای دوست بخصوص کشورهای حوزه خلیج همیشگی فارس‌را حتما در اولویت ویژه قرار خواهیم دهید .

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم جذب سرمایه گذار‌ داخلی و خارجی ، بهره گیری از سیستم های نوین پرداختی و‌مالیاتی و مبارزه با فساد را در دستور کار داریم.

وی‌گفت: با همدلی و هماهنگی دستگاهای اجرایی ، مسئولین و‌ مردم قشم به زودی برنامه‌ها به صورت دقیق اعلام و اجرا می شود.