نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: این مسئله که جوانان انقلاب اسلامی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس توانسته‌اند قدم‌های بزرگی را در رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور صورت دهند و باعث سرافرازی و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی‌شوند، مقام معظم رهبری را نیز شادمان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلیمن عبادی زاده در نشست با مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در ابتدای سخنان خود با تحسین ابتکار وی در حمایت گسترده‌تر از توانمندسازی معتادان علاوه بر تأمین نیازهای مرکز نگهداری این بیماران که به تازگی راه‌اندازی شد، بیان کرد: ابتکار راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی در آن مرکز که توسط مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس پیشنهاد شد بسیار ستودنی است و راه‌اندازی این محل با حمایت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس علاوه بر تأمین وعده‌های غذایی مورد نیاز افرادی که در این مرکز بازپروری می‌شوند، زمینه اشتغال آن‌ها را نیز فراهم می‌آورد.نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: در حالی که پیشنهاد اولیه ارائه روزانه ۵۰۰ پرس غذا به این بیماران بود، مدیرعامل مجموعه ستاره خلیج‌فارس با پیشنهاد ایجاد یک آشپزخانه صنعتی، یک فعالیت خیریه را به یک اقدام ماندگار در حوزه مسئولیت اجتماعی مبدل کرد. این امر نمونه تصمیماتی است که باید برای خدمات‌رسانی به مردم گرفته شود و در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین و کارشناسی‌ترین تصمیمات اتخاذ شود.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های مسئولیت اجتماعی که در استان هرمزگان بسیار کلیدی است حوزه سلامت است که اگر فعالیتی را برای گره‌گشایی مشکلات این حوزه صورت دهیم به ارتقای آن کمک بزرگی کرده‌ایم.

امام جمعه بندرعباس ابراز کرد: ساخت و تجهیز بیمارستان توسط شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اتفاق ماندگاری برای هرمزگان است و باقیات صالحات را در پی دارد که با ایفای این مسئولیت اجتماعی به توسعه هرمزگان می‌انجامد.

وی افزود: هرمزگان در حوزه فقر جایگاه سوم کشور و در زمینه بیکاری نیز جایگاه چهارم کشور را دارد که باید گره‌گشایی در این راستا صورت بگیرد.

 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از حلقه‌های مفقوده است و مهارت افزایی لازمه پیشبرد امور است، خاطرنشان کرد: اگر در کنار مجتمع‌های صنعتی فعالیت‌های آموزشی و علمی با رویکرد مهارت افزایی صورت بگیرد یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌ها در حوزه اشتغال استان هرمزگان مرتفع می‌شود.

وی ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها را یکی از راهکارهای پرورش نخبگان عنوان کرد و گفت: نسل جوان می‌توانند مسائل صنعت را گشایش کنند و اگر جوانان ما بتوانند مهارت‌های لازم برای اشتغال در صنایع را به صورت عملی بیاموزند بسیاری از مشکلات اشتغال در هرمزگان حل خواهد شد و با نگاه دور اندیشانه و موفق مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیح فارس این مهم محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن عبادی زاده عنوان کرد: این مسئله که جوانان انقلاب اسلامی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس توانسته‌اند قدم‌های بزرگی را در رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور صورت دهند و باعث سرافرازی و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی‌شوند مقام معظم رهبری را نیز شادمان کرده است.

وی افزود: با افزایش تولید فرآورده‌های نفتی ما دیگر نگرانی‌ای در این زمینه در کشور اسلامی‌مان نخواهیم داشت و همه امیدها در این راستا به شرکت‌هایی همچون نفت ستاره خلیج‌فارس است که تأمین سبد سوخت کشور را عهده‌دار هستند.

در ادامه این دیدار مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت پرداخت و گفت: پیش‌تر در زمانی که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به تازگی آغاز به کار کرده بود استاندار هرمزگان پیشنهاد راه‌اندازی یک مرکز MRI در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی را به این شرکت ارائه کرد که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این راستا شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس احداث و تجهیز یک بیمارستان برای هرمزگان نشینان را متقبل شد.

محمدعلی دادور ابراز کرد: ما در حال حاضر با رفع موانع موجود و کمترین هزینه ظرفیت دریافت خوراک و تولید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را افزایش داده‌ایم تا گام بلندی را ارتقای تضمین امنیت سبد سوخت کشور برداریم.

وی ادامه داد: در راستای بهینه‌سازی ظرفیت و رفع گلوگاه‌های تولید به دنبال ارتقای ظرفیت دریافت خوراک پالایشگاه به ۴۶۰ هزار بشکه میعانات گازی هستیم که معادل تقریبی ۱۴ فاز پارس جنوبی است تا برداشت گاز در کشور لحظه‌ای با وقفه و مشکلی مواجه نشود.

دادور خاطرنشان کرد: در کنار پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا پتروپالایشگاه مهر خلیج‌فارس نیز در حال احداث است که با راه‌اندازی آن، استان هرمزگان می‌تواند به نقطه تولید، ذخیره‌سازی و صادرات فرآورده‌های نفتی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اقدامات سترگی صورت گرفته است که در دنیا منحصر به فرد است، افزود: با همت جوانان این پالایشگاه توانسته‌ایم قطعات حساس الکترونیکی پالایشگاه که انحصاری بوده‌اند را بومی‌سازی کنیم تا از هدر رفت منابع مالی کشور جلوگیری کنیم و وابستگی به محصولات خارجی را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بر ایجاد ارتباط مناسب بین این پالایشگاه با مراکز فنی و حرفه‌ای و علمی تأکید کرد و افزود: ارتباط تنگاتنگی با مراکزی مانند دانشگاه تهران، دانشگاه هرمزگان، پارک علم و فناوری هرمزگان و اداره کل فنی و حرفه‌ای برقرار کرده‌ایم که این ارتباط در فرایندهای آموزشی، پژوهشی و معرفی نخبگان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در راستای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مرکز آموزش‌های فنی و تخصصی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس را برای آموزش‌های تخصصی در حوزه صنعت نفت در بندرعباس را با همکاری پارک علم و فناوری در حال راه‌اندازی هستیم تا هم استانی‌هایمان بتوانند با توانمندسازی به دانش علمی و عملی مورد نیاز برای حضور موفق در صنعت نفت دست یابند.

دادور در پایان گفت: دغدغه اصلی ما به کارگیری نیروهای متخصص هرمزگانی است و در بخش‌های عملیاتی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بیش از ۷۰ درصد این مهم محقق شده است و در رده‌های میانی مدیریت جوان پالایشگاه نیز از وجود این افراد توانمند استفاده شده است و امیدواریم در آینده نیروهای متخصص صنعت نفت کشور از ابردانشگاه ستاره خلیج‌فارس تأمین شوند و این استان را به قطب صنعت نفت کشور تبدیل کنیم.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام والمسلیمن عبادی زاده ضمن تحسین مجدد از دستاوردهای بزرگ شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس برای بازدید از این اقدامات گسترده اعلام آمادگی کرد.