فرمانده انتظامی هرمزگان در آخرین نشست خبری امسال ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در جمع اصحاب رسانه ، گفت : محدودیت در جذب و استخدام نیروی جوان در نیروی انتظامی با دارابودن شرایط استخدامی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سردار غلامرضا جعفری افزود :  در یازده ماهه امسال نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۹۲ تن کشفیات بوده که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

جعفری با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار نفر معتاد در یازده ماهه سال جاری دستگیر شده اند عنوان کرد: بسیاری از سرقت های خرد توسط معتادان انجام می شود و ساماندهی این وضعیت نیاز به یک هم افزایی دارد.

وی ، ادامه داد : یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به قاچاقچیان خسارت وارد شده است. تعداد منازل توزیع مواد مخدر کشف شده ۹۸۴ منزل، ۶۳ باند و ۱۷۶ هزار نفر قاچاقچی نیز با تلاش همکارانم شناسایی و دستگیر شده اند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه  ۷۰۷ دستگاه خودرو حمل و قاچاق مواد مخدر توقیف شده است ، ، مطرح کرد : یکهزار و ۵۶۰ طرح پاکسازی داشتیم و در این طرح ۳۲ تن مواد مخدر کشف شده است و در این زمینه هرمزگان رتبه سوم را در کشور دارد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه مسئله مواد مخدر توطئه استکبار است و به تعبیر مقام رهبری یک بمب بی صداست. اولین آسیب که ریشه سایر آسیب هاست همین مسئله مواد مخدر است، یاد آور شد :  درآمدهایی که از این حوزه نصیب قاچاقچیان می شود در زمینه خرید و فروش سلاح نیز به کار گرفته می شود و از این رو با تمام توان به این مسئله ورود کرده ایم.

 وی ، با بیان اینکه  ۱۲ درصد رشد سرقت های خرد داشته ایم و در کشف این حوزه نیز ۷ درصد رشد داشته ایم، توضیح داد : نسبت به میانگین کشوری ۱۸ درصد کشف بیشتری داشته ایم. ارزش اموالی که در حوزه سرقت کشف شده ۱۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که تحویل مال باختگان شده است.

جعفری توصیه کرد  : مردم اگر به مسافرت می روند منزل خود را به همسایگان و دوستان بسپارند و اشیاء قیمتی خود را به صندوق های امانات بانک ها بسپارند، خودروهای خود را به قفل فرمان و پدال مجهز کنند همچنین مسافران در زمانی که چادر خود را ترک می کنند آن را تخلیه کامل نکنند، زائرین اماکن متبرکه در زمان وضو و نماز از وسایل خود مراقبت کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه خودروهای کشف شده ۱۸۸ دستگاه بوده که تحویل مردم شده است، تصریح کرد : یکهزار و ۱۰۳ پرونده کلاه برداری بوده که ۸۸ درصد آنان کشف شده است. ۵۹ باند سرقت نیز کشف و منهدم شده است.

وی، بیان داشت :  ارازل و اوباش یکی از دغدغه های ما بوده که ۲۵۱ نفر دستگیر شده و ۲۴۶ نفر نیز شناسایی شده اند و اقدامات بازدارنده انجام شده است. هرمزگان در زمینه نزاع و درگیری رتبه ۲۸ و در زمینه شرارت رتبه ۳۰ را داشته و زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری امن را دارد.

جعفری اضافه کرد : بخش زیادی از وضعیت امنیت استان نتیجه کارکرد دستگاه ها و مشارکت همه جانبه مردم است از این رو از مردم فهیم استان که سرمایه اجتماعی ولیس هستند قدردانی می کنم.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطر نشان کرد : راه اندازی سامانه پاسخگویی برای افراد کم شنوا و ناشنوا از دیگر اقدامات ما بوده است. خدمات رسانی پلیس مربوط به زمان و مکان مشخصی نیست و ما در همه شرایط با تمام توان در راستای تامین امنیت و … گام بر می داریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار پرونده خرد و کلان در سال جاری تشکیل شده و بیش از ۱۹ هزار پرونده با دخالت همکاران ما منجر به سازش شده است، اضافه کرد : امنیت پایدار هزینه دارد و یکی از هزینه های آن تقدیم ۱۴۷ شهید و ۲۵۲ جانباز در حوزه انتظامی است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه شیب جرایم به جرایم سایبری سوق پیدا کرده است و مردم می توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته با کارگاهان پلیس فتا تماس بگیرند ، بیان داشت : در حوزه پیشگیری ۴۲ هزار و ۸۹۵ کارنمای مجرمانه شناسایی شده است.

به گفته وی در حوزه تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش ۱۲ درصدی داشته ایم. در زمینه ترخیص خودرو و موتور سیکلت ها می توانند با تصویر خودروی خود، آن را ترخیص کنند البته خودروهایی که برای جرم بکارگیری شدند شامل این طرح نمی شوند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه  ۱۲۶ هزار خدمات تعویض پلاک و ۱۸۴ هزار خدمات صدور گواهی نامه رانندگی در سال جاری داشته ایم، یادآور شد : امنیت مردم خط قرمز پلیس است و ما با متخلفین و هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال برخورد می کنیم. افرادی که مرتکب تخلف شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس و وسایل نقلیه مرتکبین در توقیف پلیس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یک قرارگاه نوروزی تشکیل شده و در ذیل آن قرارگاه های فرعی تشکیل می شود و در حوزه امنیت و ارائه خدمات و برخورد با متخلین نظم و امنیت تلاش خواهیم کرد، تاکید کرد : مردم در ایام نوروز جابجایی اسباب و اثاثیه را بدون هماهنگی با نیروی انتظامی نداشته باشند.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام