استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دستیابی به پیشرفت توام با عدالت، باید سرلوحه کار همه باشد، گفت: تلاش جدی و همه جانبه ما ایجاد زیرساخت‌ها برای رسیدن به پیشرفت توام با عدالت و متوازن در همه مناطق استان هرمزگان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست تخصصی فعالین اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حوزه زنان و خانواده استان هرمزگان، نقش زنان را در خانواده محوری و اساسی دانست و ضمن تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات و هم اندیشی ها باید نتایج ملموس برای مردم در جامعه به همراه داشته باشد، به مسائل گسترده زنان اشاره کرد و اظهار داشت: باید مسائل اقشار مختلف زنان در استان هرمزگان به طور دقیق بررسی و برای آن راهکار مناسب در نظر گرفته و چاره اندیشی شود.

دوستی ، نوع تربیت فرزندان در مهدکودک ها را یکی از دغدغه‌های مهم در راستای تربیت خوب نسل های بعدی دانست و ادامه داد: در خصوص شیوه‌های مناسب تربیت کودکان در مهدکودک ها باید همفکری داشته باشیم تا به نتایج خوبی برسیم و همچنین و باید نظارت جدی در این زمینه بر مهدهای کودک صورت گیرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های اقتصادی زنان استان هرمزگان به ویژه در زمینه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان هرمزگان در مرکز کشور می‌تواند، معرف مهمی برای تولیدات صنایع دستی هرمزگان باشد که این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

دوستی، توجه به درمان ناباروری را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مراکز درمان ناباروری باید در شرق و غرب استان هرمزگان راه‌اندازی شود و در این خصوص پیگیری جدی توسط علوم پزشکی  صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم بررسی دقیق آمار تعداد بازماندگان از تحصیل در استان هرمزگان و پیگیری رفع مشکلات دختران در این زمینه تاکید کرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دستیابی به پیشرفت توام با عدالت، باید سرلوحه کار همه باشد، خاطرنشان کرد: تلاش جدی و همه جانبه ما ایجاد زیرساخت‌ها برای رسیدن به پیشرفت توام با عدالت و متوازن در همه مناطق استان هرمزگان خواهد بود.

دوستی بر لزوم توجه به نسبت عملیاتی شدن قوانین در جامعه به عنوان توسعه اجرایی تاکید کرد و بیان داشت: باید همه توان خود را بگذاریم که ضریب اجرای قوانین افزایش یابد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم نیازمند راه‌اندازی شبکه مردمی نظارت بر اجرای قوانین هستیم تا نظارت گسترده در این خصوص صورت گیرد.

استاندار هرمزگان همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد بازارهای جدید برای محصولات تولیدی، عنوان کرد: با توجه به همسایگی استان هرمزگان با کشورهای جنوب خلیج فارس، باید توجه ویژه‌ای به بازاریابی محصولات تولیدی استان، از طریق رایزن اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان در این منطقه صورت گیرد.

وی همچنین بر استعدادیابی و تقویت ورزش پایه تاکید کرد و افزود: این دو موضوع برای ما بسیار اهمیت و مورد توجه است.

در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید نمایندگان اقشار مختلف بانوان از جمله کانون زنان بازرگان اتاق بندرعباس ، کارآفرینان ، سازمان های مردم نهاد ، گروه های سیاسی، فرهنگیان، سلامت ، آموزش و …دیدگاه ها، انتقادات و راهکارهای خود را ارایه کردند.

مریم یگانه مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت زنان استان در ابعاد مختلف ارایه کرد.