مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران گفت : به دلیل کمبود فضای آموزشی و رشته های مورد نیاز صنایع غرب هنرستان تخصصی رشته های مورد نیاز در صنایع غرب بنام جوار فولاد و جوار پالایشگاه نفت بندرعباس راه اندازی می شوند.


به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،محمد قویدل با بیان اینکه مدرسه محوری از سیاست های ماست ، افزود : مشکلات اعتباری در مدارس حاشیه شهر با واریز مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به حساب مدارس حاشیه شهر برطرف شد .
قویدل تصریح کرد : احداث هنرستان تخصصی شیلات در سیریک با مشارکت اداره کل شیلات هرمزگان، نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان و استانداری هرمزگان مسبب شد .
وی اضافه کرد : همچنین اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به حساب مدارس شبانه روزی واریز شد و ۸ هزار بسته ماسک بصورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفت .
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد : توسعه رشته معدن در مناطقی مانند بخش احمدی در شهرستان حاجی آباد ،شهر رویدر در شهرستان خمیر و مناطق فعال معدنی انجام می شود .
وی جهت رشد مسائل تربیتی و پرورشی به فعال کردن کانون های فرهنگی اشاره کرد.
قویدل بیان داشت: جهت ارتقا امور رفاهی فرهنگیان در هرمزگان کمبود تجهیزات درمانگاه فرهنگیان را با کمک ۴۰ میلیارد ریالی شرکت پالایش نفت بندرعباس رفع کردیم.
این مسئول از اقدامات انجام شده در سه ماهه به طرح شهید سلیمانی در حوزه تربیت بدنی،طرح کیفیت بخشی آموزشی دانش آموزان پایه ۱۱ ، احداث ۴ آزمایشگاه فیزیک ، شیمی ، زمین شناسی و زیست شناسی با اعتبار ۲ میلیارد تومان که یک میلیارد از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد از محل اعتبارات استانی تامین می شود و تا خرداد ماه شاهد افتتاح آن هستیم،اشاره کرد .
وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شد ، تشریح کرد: در این طرح ساخت ۱۰ سالن ورزشی، ۲۰ زمین چمن مصنوعی، ۶۰ زمین ماسه ساحلی با اولویت مدارس دخترانه حاشیه شهر و کمتر توسعه یافته در مرحله انعقاد تفاهم نامه هستیم.
قویدل سنگین ترین پروژه سالجاری را آموزش حضوری و بازگشایی مدارس دانست و ادامه داد : با چالش های زیاد هم اکنون ۹۸ درصد دانش آموزان از آموزش حضوری برخوردارند.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه ۲۸ هزار تن جمعیت فرهنگی استان را تشکیل می دهند ، اعلام کرد: از یکهزار نفر مشارکت کننده جهت معلم برگزیده ۵ تن برگزیده استانی و ۳۰ تن برگزیده منطقه ای داریم .
وی افزود: هدایا جهت تجلیل از معلمان هرمزگان بنا به امتیاز کسب شده طبق شاخص های برگزیده فرهنگی از ۶ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان است.
خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام