در شورای مسکن استان ، رده بندی جدید شهرستان‌های هرمزگان در حوزه احداث مسکن اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، جلسه شورای مسکن استان هرمزگان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار و آخرین مسائل مرتبط با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بررسی شد.

دوستی در این جلسه پس از ارائه گزارش روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن از سوی مدیران مربوطه، با ابراز نگرانی از روند اجرای این طرح بسیار مهم اظهار داشت : مهم‌ترین برنامه دولت سیزدهم ساخت مسکن برای مردم است و در این زمینه برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است تا بتوان با جبران ضعف گذشته در حوزه مسکن، مردم را خانه دار کرد.

وی با اشاره به امید مردم به این طرح گفت: مردم در حال حاضر به خانه دار شدن امیدوار شده‌اند و با توجه به اینکه کارهای خوبی در حوزه تخصیص زمین در استان صورت گرفته باید کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: از آخرین جلسه شورای مسکن تاکنون دو هفته گذشته است اما پیشرفت کار در برخی شهرستان‌ها مطلوب نیست و برخی شهرستان‌ها در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به وعده دولت در اجرای این طرح بسیار مهم، همه مدیران دستگاه‌های مرتبط با این طرح و فرمانداران موظف هستند عملکرد خود را ارتقا ببخشند و با تلاش مضاعف روند اجرای طرح تسریع کنند.

گفتنی است ، مطابق دستور استاندار هرمزگان برای رسانه‌ای شدن عملکرد فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان در حوزه مسکن، مطابق آخرین ارزیابی صورت گرفته در حال حاضر شهرستان بندرعباس با کسب امتیاز ۵۰ در رده نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد، پس از بندرعباس نیز شهرستان‌های میناب با امتیاز ۴۶، حاجی‌آباد با امتیاز ۴۳، بندرلنگه با امتیاز ۴۳، رودان با امتیاز ۲۶، بستک با امتیاز ۲۵، بندرخمیر با امتیاز ۲۴، سیریک با امتیاز ۲۲، جاسک با امتیاز ۲۰، پارسیان با امتیاز ۱۳ و بشاگرد با امتیاز ۶ در رده‌های بعدی اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته‌اند.

همچنین این هفته با توجه به اعلام عملکرد شهرستان‌ها، ۴ معاون فرماندار و ۴ مدیر مسکن و شهرسازی شهرستان به دلیل عملکرد کمتر از انتظار تذکر قانونی دریافت کردند.

پایان خبر /