مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان گفت : از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱رسیدگی به اعتراضات مالیاتی فقط از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک امکان پذیر استرضا آخوند زاده با اشاره به بند یک دستور العمل اجرایی ماده 238 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی ۱۴۰۰/۳/۲ گفت: کلیه مودیان پس از ابلاغ برگ تشخیص مالیات یا برگ اعلام نتیجه رسیدگی چنانچه نسبت به هریک معترض باشند می بایستی ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ اوراق مذکور با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی www.intamedia.ir اعتراض خود را به همراه مستندات مربوطه ارسال نمایند .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،رضا آخوندزاده افزود: از تاریخ ۱۸/۲/۱۴۰۱ به بعد صرفا به اعتراضاتی که از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور ارسال گردد رسیدگی خواهد شد، لذا در راستای اجرای  ماده ۲۳۸قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ به اعتراضاتی که از طرق دیگر واصل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 آخوند زاده با اشاره به ضرورت هوشمند سازی نظام مالیاتی تصریح کرد: این اتفاق موجب افزایش کارایی، اجرای عدالت مالیاتی، سهولت فرآیندها، رضایتمندی عمومی، کاهش فرار مالیاتی و مالیات ستانی بر مبنای داده های دقیق و شفاف خواهد شد.

وی راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک امورمالیاتی را گامی مهم در تحقق دولت الکترونیک قلمداد کرد و گفت: از طریق این پنجره خدمات مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان بطور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود که از آن جمله درخواست ثبت و پیگیری اعتراض، مشاهده اطلاعات پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه‎های مالیاتی، و … اشاره کرد.

آخوند زاده درپایان مودی محوری و مقابله با فرار مالیاتی  را  به عنوان اولویت های اداره کل امورمالیاتی هرنزگان اعلام کرد۰

*تجلیل از کارگران اداره کل امور مالیاتی هرمزگان

همزمان با ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر با حضور مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان، معاونین، دادستان انتظامی مالیاتی و سرپرست حراست از کارگران اداره کل امور مالیاتی هرمزگان طی جلسه ای تقدیر شد. رضا آخوندزاده، مدیر کل امور مالیلاتی هرمزگان با تبریک هفته کار و کارگر گفت: هفته کار و کارگر یادبود بوسه پیامبر بزرگ اسلام(ص) بر دست های پینه بسته کارگرانی است که همه شرف و عزتشان در دستان زحمت کششان متجلی است.

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان افزود: هفته کار و کارگر، تداعی‌گر تلاش، همت و زحمات ارزشمند کارگران سخت‌کوش در عرصه‌های کار و فعالیت در سراسر جهـان و ایران اسلامی است.کارگرانی که عامل اصلی توسعه، شکوفایی اقتصادی و اقتدار هر کشور بوده و از ارکان اساسی تولیـد محسوب می‌شوند. زحمت‌کشانی که بنا به فرموده بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایـران، حضرت امـام خمینی(ره)، حیات یک ملت، مرهون کار و تلاش آنهاست.

آخوندزاده ادامه داد:جایگاه و نقش کارگران، این بازوان توانمند تولید و توسعه بر هیچ کس پوشیده نیست؛ چرا که کارگران عزیز، چه در روزهای مبارزه انقلابی ملت ایران و چه در طول سال های غرورآفرین دفاع مقدس همواره ثابت کرده اند در صف اول ایثار و جانبازی هستند و عاشقانه ندای امام امت خویش را لبیک گفته اند که یاد و خاطره شهدای والامقام کارگر را گرامی می داریم.در پایان رضا آخوندزاده، مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای دلسوزانه کارگران اداره کل و همراهی آنها در تحقق اهداف اداره کل برای ایشان و خانواده بزرگوارشان آرزوی سلامتی و طول عمر کرده و از ایشان تقدیر نمود.

انتهای پیام